آغازتولید آزمایشی سیلندرو سر سیلندر موتور های کم مصرف

یکشنبه ۱۵ مرداد – ۰۳:۲۸:۳۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

در سال تولید ملی صورت پذیرفت؛

بزرگنمایی:  

  نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو از روند داخلی سازی سیلندر و سرسیلندر موتورهای کم مصرف و مدرن بازدید کرد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، وی در این دیدار جایگاه قوای محرکه در برنامه استراتژیک ایران خودرو را مهم ارزیابی کرد و گفت: تا سال ۹۵ سهم موتورهای کم مصرف در سبد محصولات ایران خودرو به ۹۰ درصد می رسد.
نجم الدین از تولید آزمایشی سیلندر و سرسیلندر موتور تی. یو. ۵٫ در خطوط پیشرفته و انعطاف پذیر این موتور به منظور کاهش ریسک تامین قطعات اصلی آن خبر داد و گفت: از این طریق منبع جدیدی برای تامین این بخش از موتور ملی ای. اف. ۷٫ نیز در درون ایران خودرو فراهم شده که به زودی افتتاح خواهد شد.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: به منظور استفاده حداکثر از قوای محرکه ملی روی محصولات تولیدی، برنامه تولید موتور ای. اف. ۷٫ درسال جاری ۱۷۰ هزار دستگاه است.
وی نیاز بازار به قوای محرکه دارای فناوری بالا و مصرف سوخت کم در کلاس کمتر از ۱٫۴ لیتر و قدرت ۸۰-۶۰ اسب بخار را عامل مهمی برای طراحی و توسعه موتور ملی ۱۴۰۰ سی سی از سوی ایران خودرو عنوان کرد که در مراحل پایانی توسعه قراردارد و با تولید آن از سال ۹۲ بر روی رانا نصب خواهد شد .
نجم الدین با اشاره به استراتژی ایران خودرو در بخش سواری، اظهار داشت: برای تامین ‌نیاز بازار داخلی و صادراتی، ملاحظات زیست محیطی و کاهش مصرف سوخت، ایران خودرو از سال ۹۱ تا ۹۵،‌ نسبت به تعیین ترکیب مناسبی از قوای محرکه بر مبنای استراتژی سبد سوختی، به گونه ای اقدام کرده که مصرف سوخت محصولات در طول زمان دارای روند کاهشی باشد.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افرود: افزایش تیراژ اقتصادی و خودکفایی و به حداقل رساندن ارزبری، معاونت نیرو محرکه ایران خودرو را به سمت حفظ و ارتقای موتورهای استراتژیک خانواده تی. یو. و ای. اف. و کاهش تیراژ موتورهای پرمصرف قدیمی با ارزبری بالا، سوق داده است.
وی با اشاره به قدیمی شدن فناوری موتور بنزینی ایکس.یو.۷ که بر روی پژو ۴۰۵ ، پارس و ‌سمند نصب می شود، از ایجاد تغییراتی در ۷۰درصد قطعات اصلی و مجموعه های موتوری از جمله سرسیلندر و منیفولد‌ این موتور خبر داد که به طراحی و ساخت موتور جدیدی با نام XUM منجر شده و این موتور جدید ضمن کاهش مصرف سوخت، قابلیت تامین استاندارد آلایندگی یورو ۴ را نیز دارا است.
نجم الدین از تولید انبوه موتور ایکس. یو. ام. تا دو ماه آینده خبر داد که به تدریج جایگزین موتور ایکس. یو. ۷٫ خواهد شد که پیشتر سالانه ۳۰۰ هزار دستگاه تولید شده است.
گفتنی است مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو امروز از سالن های تولیدی قوای محرکه این شرکت شامل موتورسازی های یک، دو و سه دیدن کرد و از نزدیک فرایند داخلی سازی تولیدات این بخش را مورد توجه قرار داد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۰۵۱۵۲۸۳۰۹۰۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.