آغاز اجرای ˝شب بیست و یکم˝ در سالن استاد انتظامی

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

اجرای نمایش ˝شب بیست و یکم˝ به نویسندگی ˝محمود استادمحمد˝ و کارگردانی محمد راثی با حضور خانواده استادمحمد و جمعی از هنرمندان در سالن استاد انتظامی آغاز شد.

به گزارش هنرآلاین به نقل از روابط عمومی گروه نمایش، در شب آغازین اجرا، این نمایش میزبان اعضای خانواده «محمود استادمحمد» و هنرمندان سینما و تئاتر بود. مانا استادمحمد دختر «محمود استادمحمد» بعد از پایان کار در صحبتی با اعضای گروه ضمن تشکر از آنها به مرور خاطراتی از مرحوم «استادمحمد» در خصوص این نمایشنامه و اجراهای آن پرداخت و گفت: پدر همیشه دوست داشتند از جوانان حمایت کنند و چندین باری که کارگردان های حرفه ای و معروف برای کسب اجازه اجرای نمایشنامه ها مراجعه کردند، می گفت بگذارید جوان ترها نمایشنامه ها را اجرا کنند.

محمد راثی کارگردان نمایش «شب بیست و یکم» نیز در خصوص اجرای این اثر گفت: هفت سال پیش به واسطه استاد دانشگاه خود یونس آبسالان با آثار «استادمحمد» آشنا شدم به طوری که با خواندن این متن، مجذوب این کار گشتم و در این رابطه با ایشان ملاقات داشتم. این اثر را برای پایان نامه خود برگزیدم و این متن در آن زمان در قالب پایان نامه من به اجرا رفت. مرحوم «استادمحمد» در رابطه با این اثر می گفتند وقتی بعد از بیست سال این کار را می خوانم می ترسم و از خواندن آن ناراحت می شوم.

محمد راثی در خصوص زبان خاص این اثر و گام بعدی این گروه گفت: آثار «استادمحمد» زبان ویژه ای دارد به طوری که همین خصیصه سبب جذاب تر شد و خاص تر بودن نوشته های ایشان است و این زبان خاص ناشی از محل زندگی وی یعنی زبان محلی جنوب ایران و تهران قدیم بوده است. به همراه گروه قصد داریم این اثر را در شهرستان به اجرا ببریم و این امر منوط به چگونگی بازخورد اهالی تهران نسبت به این اثر و زبان این کار است به طوری که اگر اشخاص از این شیوه بیان استقبال کنند و به ریشه یابی واژگان بپردازند ما به هدف خود دست یافته ایم چرا که این کار انگیزه ای است تا چنین قلم جاودانی دارد شناخته شود.

این کارگردان تئاتر در خصوص سابقه تحصیلی و تجربی خود در تئاتر گفت: فارغ التحصیل کارشناسی بازیگری کارگردانی و دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی هستم و کار خود را از بوشهر با هم دانشگاهی های بوشهر آغاز کردم و در جشنواره دانشجویی نیز شرکت داشته ام و این کار اولین اجرای عموم من است .

راثی در خصوص تاخیر در اجرای عموم این اثر در تهران گفت: در سال های قبل «شب بیست و یکم» به سبب تلخی و خشونتی که در این اثر هست، برای به اجرا در آمدن با اعمال ممیزی روبه رو می شد تا جایی که اجرای این اثر به زمان حاضر موکول شد. این متن در مرداد و شهریور نیز با گروه دیگری به اجرا خواهد رفت.

در این نمایش میلاد اردوبادی، مهدی جیرودی، آرمان حسینی، رسول حسینی، عماد محمدی و مصطفی انباری که از دانش آموختگان بوشهر می باشند در این کار به ایفای نقش می پردازند.

گفتنی است، دست اندرکاران این نمایش در صددند تا این اثر در بخش مرور جشنواره فجر به اجرا رود.

نمایش «شب بیست و یکم» از ۱۰ آذر الی ۴ دی ماه هر روز بجز شنبه ها، ساعت ۲۰ در سالن استاد انتظامی روی صحنه می رود و علاقه مندان به هنر نمایش می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه بلیط این نمایش، به پایگاه اینترنتی www.theatrnet.com مراجعه و یا با شماره ۰۹۳۵۲۶۲۶۱۰۰ تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.