آغاز انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا-انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از امروز۱۷مرداد آغاز شد و تا پایان مرداد ادامه دارد. 
به گزارش خبرگزاری آریا، داوطلبان رشته محل های با آزمون این دانشگاه باید با مراجعه به پایگاه اینترنتی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org و بر اساس علاقه۲۰رشته / محل را انتخاب کنند.
همچنین داوطلبان برای اطلاع از فهرست رشته/ محل های با آزمون این دانشگاه به پایگاه اینترنتی مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.org مراجعه کنند.
داوطلبانی که در زمان ثبت نام آزمون سراسری علاوه بر انتخاب گروه آزمایشی اصلی خود، گزینه زبان انگلیسی و هنر را به طور همزمان انتخاب و در آزمون شرکت کرده اند، می توانند هم اکنون هم از گروه آزمایشی خود و هم از گروه هنر و هم از زبان انگلیسی انتخاب رشته و در پایگاه اینترنتی به صورت آن لاین (برخط) ثبت نام کنند.
برای انتخاب رشته در گروه های آزمایشی، در دست داشتن شناسه انتخاب رشته ۷ رقمی که تحت عنوان کد دسترسی در ذیل کارنامه صادره سازمان سنجش آموزش کشور درج شده، الزامیست.
هر داوطلب رشته های با آزمون می تواند۲۰رشته / محل را در هر گروه آزمایشی براساس علاقه انتخاب و در سایت ثبت کند؛ همچنین داوطلبان می توانند از مجموعه رشته / محل های پاره وقت نیز با خرید کارت اعتباری مجزا ثبت نام کنند.
نحوه گزینش علمی داوطلبان صرفاً بر اساس نمره کل در زیر گروه متناسب با رشته انتخابی سنجیده می شود بنابراین انتخاب اول مزیت رقابتی برای داوطلبان ایجاد نخواهد کرد.
۲۰ انتخاب هر داوطلب به طور همزمان مورد بررسی و ارزشیابی قرار می گیرد بنابراین امسال برای انتخاب رشته، رشته های ستاره دار وجود ندارد.
داوطلبان فقط یک بار امکان انتخاب رشته در هر گروه آزمایشی و هر نظام آموزشی را دارند و چنانچه این قاعده در هنگام ثبت نام مورد توجه قرار نگیرد، امکان ویرایش و انتخاب رشته مجدد وجود ندارد.
داوطلبانی که با توجه به ضوابط اعلام شده امکان برخورداری از شرایط سهمیه بسیج فعال و همسر و فرزند جانباز۲۵درصد تا۴۹درصد را دارند، باید در فرم انتخاب رشته نوع سهمیه خود را لحاظ کنند، لازم به ذکر است که دیگر سهمیه های رزمندگان و ایثارگران مطابق آنچه در کارنامه سازمان سنجش آموزش کشور ثبت شده است ملاک عمل قرار خواهد گرفت


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.