آغاز بررسی وضعیت بودجه بخش سلامت با حضور وزیر بهداشت/ بررسی چالش‌های حوزه درمان

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز:‌ سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از آغاز بررسی وضعیت بودجه بخش سلامت از هفته آینده خبر داد.

محمدحسین قربانی در گفت و گو با پانا، با بیان این خبر اظهار داشت: همزمان با ارائه لایحه بودجه سال ۹۳، ما نیز در کمیسیون بهداشت کار بررسی وضعیت بودجه بخش سلامت را آغاز خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در روند بررسی وضعیت بودجه سال ۹۳ از مسئولان وزارت بهداشت به ویژه وزیر بهداشت و همچنین سازمان بیمه سلامت دعوت کرده ایم که در روز سه شنبه هفته آینده حضور داشته باشند.
 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با روند مدیریتی مثبت در وزارت بهداشت و همراهی و همدلی ایجاد شده میان ارکان نظام سلامت، گام بزرگی برای کاهش بعضی از چالش‌های این حوزه برداشته شده است.
 

این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که در حال حاضر بزرگ‌ ترین چالش وزارت بهداشت هزینه بالای درمان است که بر دوش مردم است و این موضوع در جلسه هفته آتی کمیسیون بهداشت مورد بررسی قرار می گیرد.
 

وی در خصوص کمبود اعتبارات حوزه سلامت نیز گفت: عدم تخصیص بودجه مناسب به حوزه سلامت و همچنین تخصیص نیافتن ۱۰ درصد هدفمندی یارانه ‌ها در این بخش مشکلات عمده ای را به وجود آورد که این امر نیز در هفته آینده مورد بررسی قرار می گیرد.
 
حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری یکشنبه هفته آینده ۱۷ آذر اولین لایحه بودجه دولت تدبیر و امید را به مجلس شورای اسلامی تقدیم می کند.
 

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.