آغاز تولید آزمایشی دنا در بهمن ماه

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد : با اتمام فرایند طراحی و مهندسی قطعات و مجموعه های خودروی دنا، فرایند ساخت قالب های تولید انبوه و تجهیزات خطوط مونتاژی آغاز شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از ایکو پرس ، جواد نجم الدین گفت: انجام همه فعالیت ها در داخل کشور از ویژگی های منحصر بفرد پروژه دناست و  صرفه جویی ارزی قابل توجهی را برای این گروه صنعتی داشته است.

وی افزود: دنا با موتور ای اف ۷ و در دو نوع بنزینی و گازسوز به بازار عرضه خواهد شد و به منظور بهره گیری از سیستم کروز کنترل در این محصول، فعالیت های کالیبراسیون موتور و طراحی و ساخت قطعات مرتبط با این مجموعه نیز در دست اقدام است.

نجم الدین اظهار داشت: در حال حاضر گیربکس دنا دستی است، اما ایران خودرو برای تجهیز این محصول به گیربکس اتوماتیک برنامه دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، سیستم ترمز جلو و عقب در این محصول را دیسکی اعلام کرد و گفت: با این محصول، سیستم جدید کنترل پایداری خودرو – ای. اس. پی. – به مشتری معرفی خواهد شد.

وی طراحی مجموعه چراغ های جلو و عقب دنا را مدرن تر توصیف کرد و گفت: در این بخش نیز از فناوری روز دنیا استفاده شده است.

نجم الدین افزود: داشبورد، رودری و سایر قطعات تزیینات داخلی دنا نیز با طراحی کاملا جدید و امکاناتی چون سیستم مالتی مدیا و ره یاب با کلیدهای کنترلی روی فرمان به مشتری عرضه خواهد شد.

نجم الدین، ایربگ راننده و سرنشین را بخشی از امکانات و قابلیت های دنا برای دست یابی به استانداردهای ایمنی در تمامی مدل های آن ذکر کرد و گفت: با توجه به پلتفرم جدید صندلی این خودرو، امکان تجهیز آن به ایربگ های جانبی نیز فراهم شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با اشاره به حجم تغییرات محصول پایه گفت :نزدیک به ۹۰ مجموعه قالب برای قطعات بدنه دنا ساخته شده که در این میان ۱۶ مجموعه قالب بزرگ بدنه ای توسط شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو و بقیه توسط سازندگان زنجیره تامین ساپکو در حال ساخت است.

وی از ساخت جیگ ها و تجهیزات مونتاژ بدنه در شرکت تام ایران خودرو و ساخت تمامی قالب های قطعات تزییناتی شامل داشبورد، سپرها، چراغ ها و مانند آن با همکاری سازندگان ساپکو خبر داد و گفت با توجه به پیشرفت فیزیکی فرایند ساخت قالب های تولیدی و تجهیزات مونتاژی و مطابق با برنامه ریزی های انجام شده، تولید آزمایشی دنا در خطوط اصلی مونتاژ اواسط بهمن امسال آغاز خواهد شد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.