آغاز ثبت‌نام برای انتخاب صادرکنندگان نمونه

سازمان توسعه تجارت از آغاز نام‌نویسی برای انتخاب صادرکنندگان نمونه سال ۱۴۰۱ خبر داد.

آغاز ثبت‌نام برای انتخاب صادرکنندگان نمونه

به گزارش ممتاز نیوز، ثبت نام انتخاب صادرکننده نمونه ملی در سال ۱۴۰۱ در وبگاه رسمی سازمان توسعه تجارت ایران آغاز شده است و صادرکنندگان می‌توانند با مراجعه به این وبگاه فرم‌های لازم جهت ثبت‌نام را به صورت آنلاین تکمیل کنند.

با توجه به اینکه در تقویم رسمی کشور ۲۹ مهرماه به عنوان روز (ملی) صادرات نامگذاری شده است و طبق مصوبه هیأت وزیران، سازمان توسعه تجات ایران موظف است هر سال با تشکیل کارگروه ویژه مرکب از نمایندگان بانک مرکزی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق تعاون ایران، وزارت جهاد کشاورزی، گمرک ج.ا.ایران، سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به تعیین شاخص های ارزیابی و انتخاب صادرکنندگان نمونه ملی و معرفی آن در روز ملی صادرات اقدام کند، فرایند ثبت نام از صادرکنندگان آغاز شده است.

سامانه ثبت نام متقاضیان در پورتال رسمی سازمان توسعه تجارت ایران به نشانی tpo.ir/expo۱۴۰۱  فعال است و صادرکنندگان می‌توانند تا تاریخ ۵  مرداد نسبت به ثبت نام در این رویداد ملی اقدام کنند.

مهمترین شاخص های انتخاب در هر گروه، آمار صادرات و رشد آن، تنوع بازارهای هدف صادراتی، نام و نشان تجاری و کیفیت کالای صادراتی، سطح فناوری و ارزش افزوده محصولات صادراتی ، حضور در کنسرسیوم های صادراتی، اشتغال مولد و دائمی و مهارت های فنی و تخصصی بنگاه‌های صادراتی در حوزه بازاریابی و صادرات است.

در سال‌جاری بیش از هفتاد گروه کالایی و خدماتی در زیرمجموعه های کشاورزی و صنایع غذایی، محصولات صنعتی، معدنی، خدمات فنی و مهندسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و … به رقابت پرداخته که در نهایت با توجه به تعداد متقاضیان و عملکرد صادراتی سال ۱۴۰۰ در گروه‌ها، حداکثر ۵۰ صادرکننده نمونه ملی انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.