آغاز ثبت نام آزمون دکتری سال ۹۲؛ فردا (تکمیلی)

۰۶م آذر ،

تهران / واحد مرکزی خبر / فرهنگی/۰۹/۰۶
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت‌نام اینترنتی آزمون نیمه متمرکز دکتری از فردا، سه‌شنبه۷ آذر، به مدت شش روز آغاز می گردد.
دکتر حسین توکلی در مصاحبه با خبرنگار ما افزود: امسال دانشجو در گروه های آموزشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، پزشکی، دامپزشکی، تربیت‌بدنی، علوم ورزشی و زبان پذیرش خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: پذیرش دانشجو درگروه آزمایشی علوم پزشکی منحصرا برای دانشگاه تربیت مدرس است.
مشاور عالی سازمان سنجش با بیان این که داوطلبان برای ثبت نام به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند؛ تصریح کرد: ثبت نام داوطلبان این آزمون تا ساعت۲۴یکشنبه۱۲آذر ادامه دارد.
وی گفت: اطلاعیه سازمان سنجش دربارهٔ شرایط و ضوابط ثبت‌نام امروز در نشریه پیک سنجش و پایگاه اینترنتی سازمان سنجش انتشار یافته است.
دکتر توکلی دربارهٔ هزینه ثبت‌نام در این دوره از آزمون دکتری، گفت: هر داوطلب باید در زمان مشخص شده برابر با دستورالعمل مربوط،۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان با استفاده از کارت‌های عضو شتاب از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش یا دیگر روش‌هایی که در اطلاعیه مربوط اعلام شده است، به عنوان وجه ثبت نام پرداخت کند.
وی با اشاره به میزان ضرایب دروس آزمون دکتری۹۲، گفت: در این آزمون علاوه بر مواد عمومی شامل زبان عمومی و استعداد تحصیلی مجـــموعه‌ای از دروس تخصصی دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد لحاظ می‌شود.
وی افزود: دروس زبان با ضریب دو و استعداد تحصیــلی با ضریب یک و مجموعه دروس اختصاصی به عنوان یک ماده امتحانی با ضریب چهار در بررسی نمرات داوطلبان محاسبه می‌شود.
مشاور سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به توزیع اینترنتی کارت آزمون از۱۳اسفند گفت: بر اساس برنامه زمانی، آزمون اختصاصی و دکتری۹۲به ترتیب صبح و بعدازظهر جمعه۱۸ اسفند برگزار خواهد شد.
وی از انتشار یافتن نتیجه اولیه آزمون دکتری به صورت کارنامه در فروردین۹۲خبر داد و افزود: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، باید بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده۲۰ تا ۲۴ فروردین با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته، برای انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی اقدام کنند.
دکتر توکلی دربارهٔ نحوه بررسی نمرات داوطلبان در مرحله اول آزمون دکتری، گفت: داوطلبان در این مرحله براساس نمره کل حاصل از۸۰ درصد نمره آزمون کتبی و۲۰درصد معدل‌های تراز شده دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد پذیرش می‌شوند.
مشاور عالی سازمان سنجش با بیان این که اسامی چند برابر ظرفیت داوطلبان برای شرکت در مصاحبه معرفی می‌شوند، اضافه کرد: فهرست نهایی داوطلبان بر اساس نمره کل حاصل۸۰ درصد آزمون و۲۰درصد معدل‌های تراز شده و نمره مصاحبه منتشر خواهد شد.
وی گفت: سال قبل نمره علمی ضریب ۱ و مصاحبه ضریب ۲ داشت و امسال به سبب رعایت عدالت آموزشی این ضرایب باهم برابر شد که به این ترتیب امسال تاثیرگذاری هر دو بخش۵۰ درصد است.
صدا و تصویر دارد


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.