آغاز دومین روز سفر رئیس جمهور به استان خراسان رضوی

رئیس جمهور در هجدهمین سفر استانی دولت سیزدهم از روز گذشته به مشهد سفر کرده است.

آغاز دومین روز سفر رئیس جمهور به استان خراسان رضوی

به گزارش ممتاز نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی که عصر دیروز وارد مشهد شده است از طرح‌های استان بازدید کرد.

زیارت حرم مطهر امام رضا(ع)

نخستین برنامه رئیس جمهور، زیارت حرم امام رضا بود.

آغاز عملیات اجرایی فاز دوم ذخیره‌سازی گاز شوریجه در سرخس

 رئیسی در دومین روز از سفر استانی کاروان دولت مردمی به استان خراسان رضوی با حضور در پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس دستور آغاز «عملیات اجرایی فاز دوم ذخیره‌سازی گاز شوریجه D» را صادر کرد.
ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه در دو فاز تعریف شده است که فاز نخست آن با ظرفیت تزریق ۱۰ میلیون مترمکعب در روز در هشت ماه نخست و برداشت روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب (در چهار ماه سرد) پیشتر به بهره‌برداری رسیده است. گاز برداشت‌ شده از طریق خط ۴۸ اینچ برای مصرف در شمال شرق کشور به شبکه گازرسانی تزریق می‌شود.

افتتاح دو کارخانه در مجتمع گوگردی سردار شهید سلیمانی

رئیس جمهور امروز پنج شنبه با حضور در مجتمع گوگردی سردار شهید سلیمانی گنبدلی دو کارخانه از ۴ کارخانه این مجتمع را افتتاح کرد.
این دو کارخانه به‌ منظور کاهش خام‌فروشی گوگرد و توسعه زنجیره آن در کشور با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و از محل گوگرد تولیدی پالایشگاه خانگیران ایجاد شده است.
این مجتمع شامل چهار کارخانه است که از این تعداد دو کارخانه پیشتر به بهره‌برداری رسیده و دو کارخانه دیگر نیز با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی و ۲,۵ میلیون یورویی بخش خصوصی، امروز افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
محصولات و ارزش افزوده آن گوگرد دانه‌بندی‌شده با ایجاد ارزش افزوده ۱۵ دلار به ازای هر تن، کود بنتونیتی با ایجاد ارزش افزوده سه برابری نسبت به گوگرد کلوخه و گوگرد میکرونیزه با ایجاد ارزش افزوده هشت برابری نسبت به گوگرد کلوخه است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.