آغاز رسمی تبلیغات دور دوم انتخابات

خبرگزاری آریا-  تبلیغات نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات از ساعت ۸ صبح امروز به طور رسمی آغاز شد . 
به گزارش خبرگزاری آریا، تبلیغات نـامزدها به مدت ۷ روز یعنی تا ساعت ۸ صبح روز پنج شنبه ۱۴ اردیبهشت ادامه دارد و بعد از آن ممنوع است .
در این مرحله از انتخابات ۱۳۰ نامزد برای تکیه بر ۶۵ کرسی رقابت خواهند کـرد . ۸۰  نامزد و ۴۰ کرسی باقیمانده مربوط به استانهاست .
در مرحله اول انتخابات مجلس نهم ، تکلیف ۲۲۳ کرسی مشخص شد که از این تعداد ۵ کـرسی مربوط به تهران ، ۵ کرسی مربوط به اقلیت هـای دینی و ۲۱۳ کـرسی مـربوط به استان هـا و شهرستان های استان تهران بود .
تعیین تکلیف ۲ کرسی نیز به انتخابات میان دوره ای مجلس کشیده شد .
مرحله دوم انتخابات مجلس نهم در۳۳ حوزه انتخابیه متعلق به ۱۸ استان به دور دوم کشیده شد. برای برگزاری این مرحله ۱۴ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است .
آبادان ، آباده، بوانات و خرم بید ، اردبیل، نمین، سرعین و نیر ، اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار،
اصفهان / اهـواز و بـاوی / ایـذه و باغملک / ایلام، ایوان، مهران، شیروان وچردوال و ملکشاهی ،  بروجرد ، بهبهان ، پلدختر ، تبریز ، اسکو و آذرشهر ، تفرش ، آشتیان و فـراهان ، تـویسرکان ، تهران ، ری، شمیرانات و اسلامشهر ، خرم آبـاد و دوره ، درود و ازنـا ، دزفول ، دشت آزادگان و هویزه ، دهلران، دره شهر و آبدانان ، رشت ، زابل، زهک و هیرمند ، سمیرم ، سنندج، دیواندره و کامیاران ، شیراز ، طـوالش ، رضوانشهر و ماسال ، کرمانشاه ، گرگان و آق قلا ، لنجان ، مشهد و کلات ، ملایر ، مهریز، بافق ، ابرکوه و خاتم ، همدان و فامنین حوزه هایی هستند که انتخاباتشان به دور دوم کشیده شده است .
ضمن این‌که از بین این ۳۳ حوزه انتخابیه، انتخابات در هفت حوزه: اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار- تویسرکان – تفرش، آشتیان و فراهان – شیراز – گرگان و آق قلا – مهریز ، بافق ، ابـرکوه و خاتم و تعدادی از شعب اخذ رای در تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به صورت رایانه‌ای برگزار می‌شود.
مرحله دوم انتخابات مجلس از ساعت ۸ صبح جمعه ۱۵ اردیبهشت برگزار می شود .
قانون تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی بـرای کـاندیداها و هواداران ‌شان در مـرحله دوم انتخابات نیز همانند دور اول است .
براساس اعلام ستاد انتخابات کشور سن رأی دهندگان در این انتخابـات همان ۱۸ سال تمام است و تمام افرادی که متولد ۱۵ اردیبهشت سال۱۳۷۳ و ماقبل آن هستند ، می توانند رأی بدهند .
افرادی که در مرحله اول انتخابات شرکت نموده اند باید در همان حوزه انتخابیه که رأی داده اند ، رأی بدهند .
 
 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.