آغاز روند تعطیلی موزه‌ها در اروپا

همچنان که مقام‌های کشورهای مختلف جهان درصدد متوقف کردن افزایش آمار ابتلا به کرونا ناشی از شناسایی نوع «اُمیکرون» هستند، موزه‌ها و موسسات هنری برخی نقاط نیز بار دیگر ناچار به تعطیلی شده‌اند.

آغاز روند تعطیلی موزه‌ها در اروپا

به گزارش ممتاز نیوز، با شناسایی سویه «اُمیکرون» ویروس کرونا و افزایش آمار ابتلا در برخی نقاط موسسات هنری و موزه‌ها نیز از تاثیرات این شرایط در امان نمانده‌اند. موزه‌های دانمارک و هلند تا اواسط ماه ژانویه تعطیل خواهند بود. همچنین برخی از اماکن هنری بریتانیا روند تعطیلی را آغاز کرده‌اند.

نخست‌وزیر هلند در هفته جاری در جریان یک کنفرانس خبری اعلام کرد تمامی کسب و کارهای غیرضروری تا ۱۴ ژانویه تعطیل خواهند ماند. دولت با این روش قصد دارد زمان بیشتری برای افرادی که هنوز دوز یادآور واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند و  زمان کافی برای آماده شدن کادر درمان به منظور مقابله با موج جدید ابتلا فراهم کند. موزه‌های مهمی همچون موزه ملی آمستردام، موزه «ون‌گوگ» و موزه اشتدلیک آمستردام نیز در نتیجه این قرنطینه تعطیل شده‌اند.

چندی پیش نخست‌وزیر دانمارک هم از تعطیلی تمامی اماکن عمومی از جمله سینماها، موزه‌ها و گالری‌های هنری تا اواسط ژانویه خبر داد.

با این‌که قرنطینه سراسری در بریتانیا اعلام نشده اما برخی از موسسات تعطیل شده‌اند.

موزه تاریخ طبیعی لندن به ناچار تا ۲۷ دسامبر تعطیل شد. با این حال نمایندگان موزه‌های ویکتوریا و آلبرت، تیت، آکادمی سلطنتی هنر و موزه بریتانیا اعلام کرده‌اند که قصد دارند همچون گذشته به فعالیت ادامه دهند.

در ایالات متحده آمریکا نیز  موزه ویتنی، موزه هنر مدرن و سایر موزه‌ها در حال حاضر با رعایت مقررات بهداشتی به روی بازدیدکنندگان باز هستند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.