آغاز سومین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

سومین روز از ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ امروز آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه می یابد.

به گزارش ممتازنیوز، ثبت نام از داوطلبان این انتخابات از روز ۲۱ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۵ این ماه ادامه خواهد داشت.

در دو روز گذشته چهره هایی همچون محمدحسن نامی، سعید محمد، حسین دهقان، رستم قاسمی، صادق خلیلیان، محمود احمدی نژاد، محمد عباسی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، محمدحسن قدیری ابیانه، حسن سبحانی، زارع فومنی و  قدرتعلی حشمتیان در انتخابات ثبت نام کرده اند.

ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه با دستور وزیر کشور آغاز شد.

موضوع اختلاف شورای نگهبان و وزارت کشور از مسایل مهم روز اول ثبت نام ها بود که به شرایط ثبت نام داوطلبان انتخابات باز می گردد و از دوشنبه هفته جاری که رئیس جمهور، وزارت کشور را موظف کرد که مصوبه شورای نگهبان را اجرا نکند، شدت گرفت؛ چرا که ساعتی بعد هیات نظارت بر انتخابات اعلام کرد این مصوبه لازم الاجرا است.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در اولین روز ثبت نام ها در گفت وگو با خبرنگاران مستقر در وزارت کشور اعلام کرد که «ثبت نام هایی که فاقد مدارکی باشند که از سوی شورای نگهبان اعلام شده، اعتبار ندارند و به نماینده مان در ستاد انتخابات کشور گفته ایم که مدارک ناقص را تحویل نگیرد. ثبت نام کسانی نهایی می شود که مدارک شان بر اساس مصوبه شورای نگهبان کامل باشد و به تائید نماینده شورای نگهبان در ستاد انتخابات کشور برسد.»

ساعت ۱۸ پایان مهلت حضور برای ثبت نام اعلام شده، اما ثبت نام از افراد حاضر در ستاد انتخابات انجام خواهد شد.

سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور در پایان اولین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری، در گفت‌وگویی اعلام کرد که ۵۷ نفر از داوطلبان به ستاد ثبت‌نام مراجعه کردند.

موسوی همچنین در پایان دومین روز  ثبت‌نام از داوطلبان ریاست جمهوری اظهار کرد: امروز فرایند ثبت‌نام از داوطلبان با حضور تعدادی از افراد انجام شد که مجموع روز اول و دوم ۱۳۰ نفر شدند.

سومین روز ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری نیز از ساعت ۸ صبح ۲۳ اردیبهشت، آغاز شده است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.