آغاز طرح خروج ۴۰ هزار خودروی فرسوده به روش نقدی

farsode1

رانه نیوز: دارندگان خودروهای فرسوده مدل ۵۶ تا ۷۰ ، از امروز می توانند با مراجعه به مراکز اسقاط مجاز یا سایت نوسازی ناوگان این ستاد برای طرح خروج خودروی فرسوده به روش نقدی، ثبت نام کنند.

به گزارش رانه نیوز، امیررضا رجبی معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت ، معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در نشستی خبری با بیان این خبر گفت: ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور تصمیم گرفت به منظور تسریع و تسهیل نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور و جلوگیری از افزایش مصرف سوخت و همچنین کاهش آلودگی محیط زیست، تمهیداتی برای اسقاط هر چه سریع تر خودروهای فرسوده در قالب طرح های نقدی بیندیشد.

وی افزود: در همین راستا و با نیت حمایت از دارندگان خودروهای فرسوده که عمدتا نیز از اقشار زحمتکش و کم درآمد جامعه هستند، تصمیم گرفته شد تا ارزش گواهی اسقاط خودروهای فرسوده در قالب طرح های نقدی افزایش پیدا کند.

معاون نوسازی ناوگان حمل و نقل ادامه داد: بر همین اساس مقرر شد از ابتدای مهر ماه سال جاری به مدت دو ماه، مبلغ پرداختی ارزش گواهی اسقاط خودروهای سواری در تمامی طرح‌ها افزایش یابد.

به گفته وی به این ترتیب، ارزش گواهی اسقاط خودورهای فرسوده از هر مدل مبنا در هر طرح تا مدل ۱۳۶۲ یا معادل میلادی آن، مبلغ ۱۳ میلیون ریال، ارزش گواهی اسقاط خودروهای فرسوده مدل های ۱۳۶۳ و ۱۳۶۴ یا معادل میلادی آنها، مبلغ ۱۴ میلیون ریال و ارزش گواهی اسقاط خودروهای فرسوده مدل ۱۳۶۵ و بالاتر از آن یا معادل میلادی آن، مبلغ ۱۵ میلیون ریال تعیین شده است.

رجبی در تشریح بخشی از اهداف این تصمیم توضیح داد: ایجاد انگیزه بیشتر و ترغیب متقاضیان جهت از رده خارج کردن خودرو به صورت بدون جایگزین، یکی از اهداف افزایش ارزش گواهی اسقاط است و به همین خاطر نیز اسقاط خودرو بدون جایگزین یکی از اولویت های کاری و یکی از سیاست های اصلی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت تعیین شده است.

معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت همچنین ایجاد انگیزه برای دارندگان خودروهای فرسوده باقیمانده جهت اسقاط خودرو های خود را از دیگر مزایای اعلام طرح نقدی ضربتی به مدت دو ماه با سقف ثبت نام محدود جهت مشارکت حداکثری اعلام کرد .

وی افزود: یکسان سازی پرداخت در تمامی طرح‌های نقدی برای خودروهای سواری،جبران انتظار بیش از حد برخی متقاضیان که به علت تطویل روند کاری شان در پرداخت ارزش گواهی اسقاط خودروی فرسوده تاخیر به وجود آمده و همچنین جلوگیری از معامله خودروهای فرسوده مدل پایین تر با قیمت بالاتر از پرداخت نقدی به منظور شرکت در طرحهای جایگزینی، از دیگر اهدافی است که با افزایش ارزش گواهی اسقاط امیدواریم محقق شود.

معاون نوسازی ناوگان با بیان اینکه ثبت نام از دو طریق صورت می گیرد عنوان کرد: مراجعه کنندگان با مراجعه به مراکز اسقاط سراسر کشور و دفاتر مجاز مراکز اسقاط که آدرس مراکز مجاز به تفکیک هر استان در سایت www.nosazinavgan.ir قرار دارد و یا اقدام به ثبت نام اینترنتی توسط خود متقاضیان دارای خودروی فرسوده از طریق مراجعه به سایت www.nosain.net می توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

وی در خصوص اسقاط خودروهای فرسوده دولتی و کلکسیونی نیز افزود: از سال ۸۷ ، خودروهای فرسوده دولتی بدون پرداخت یارانه از رده خارج شده و هیچ کمک بلاعوضی برای آنها پرداخت نشده است.

معاون نوسازی ناوگان ستاد حمل و نقل سوخت کشور خاطرنشان کرد تاکنون بیش از ۲۰هزار دستگاه خودروی فرسوده دولتی از رده خارج شده اند و خریدخودروهای جدید برای دستگاه های دولتی منوط به خارج کردن خودروهای فرسوده است.

وی ادامه داد: طی یک سال اخیر یک میلیون و ۲۷۰ هزار خودروی فرسوده از رده خارج شده است و در حال حاضر ۱۰ هزار شعبه برای طرح خروج خودروهای فرسوده با ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت همکاری دارند و اگر شعبات بانکی در این زمینه با دارندگان خودروهای فرسوده ، همکاری نکردند ، آنان می توانند مراتب را به بازرسی بانک شهر یا استان خود گزارش داده یا با شماره های ۸۸۵۴۹۴۲۰ تا ۲۳ ناوگان نوسازی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت تماس بگیرند.

رجبی درباره سن منع تردد برای خودروها برای سال ۹۲ گفت: سن منع تردد برای خودروهای سواری در شهرهای آلوده ، ۲۰ سال و سایر شهرها ، ۲۵ سال است.


اخبار خودروی ایران و جهان

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. هادی حدادی:

    سلام با این قیمت ۲۳۰۰ نمیشه به الودگی هوا کمکی کرد و مردم ترقیب کرد تا خودروی فرسودشان را تحویل دهند با این پول ماشین رو با موتور هوندا تعویض کردنه

  2. کریم نیسی:

    سلام من دارنده یک دستگاه وانت تویوتا مدل ۱۹۷۷ میلادی می باشم و با این وانت دارم برای خانواده ۴ نفری خودم امرار معاش می کنم وتوان خرید خودروی مدل بالا را ندارم چون به عنوان مثال اگر بخواهم یک دستگاه پراید وانت بصورت قسطی بخرم باید حد اقل ۷۷۰۰۰۰۰ هزار تومان به عنوان پیش پرداخت اماده بکنم و متاسفانه در توانم نیست حالا به نظر شنا من باید چکار بکنم ؟؟؟؟؟؟

  3. آوات زرزا:

    با عرض سلام من یک دستگاه رنو مدل ۷۰ دارم که با این خودرو دست فروشی می کنم که به اصطلاح محل کسب من و خانواده ۳نفره بنده می باشد حالا بفرمایید من با این پول اندک چکار کنم چه ماشینی می توانم بخرم که جایگزین این خودرو بشود بارها نامه نوشتم جوابی نگرفتم وحتی بانک هم به من وام نمی دهد لطفا برای رضای خدا بگید چکار کنم به خدا قسم وقتی بیرون برای کسب و کار بیرون می روم فقط به خدا توکل می کنم که خدایا مشکلی برام پیش نیاد من می فهمم که این ماشین فرسوده است صلاح نیست اصلا باهاش حتی رانندگی کرد ولی مجبورم لطفا خودتان کمکم کنید چکار کنم.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.