آغاز فروش اوراق مشارکت نیرو در بانک ملی

بینا- اوراق مشارکت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران ( وزارت نیرو ) از امروز در شعب منتخب بانک ملی ایران، عرضه می شود.
به گزارش بینا ، این اوراق چهار ساله، بی نام و قابل انتقال به غیر، با نرخ سود علی الحساب ۲۰ درصد و معاف از مالیات، با مقاطع پرداخت سود هر سه ماه یکبار است و درمبلغ های ۱۰، ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیون ریالی فروخته می شود.
نرخ بازخرید اوراق مذکور قبل از سر رسید تا یک سال پس از تاریخ انتشار معادل ۱۸ درصد و در صورت بازخرید پس از آن ( بیشتر از یکسال ) ۱۹٫۵ درصد خواهد بود.
مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران هم گفته است: حدود چهار هزار و ۴۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت طرح های انتقال آب این شرکت از امروز به فروش می رسد.
سیدمحمدرضا رضازاده افزوده است: این اوراق با تضمین دولت و از طریق ۱۳۵ شعبه منتخب بانک ملی در سراسر کشور به مدت شش روز کاری عرضه می شود.
وی همچنین از فروش ۱۰۰ درصدی دو هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت طرح های برق آبی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران که در شعب منتخب بانک سپه عرضه شده بود ، خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با توجه به وضع کنونی بازار سرمایه، فروش اوراق مشارکت طرح های انتقال آب همچون دوره گذشته با استقبال خوب و گسترده مردم مواجه شود.
رضازاده همچنین به برنامه عرضه ۲۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت طرح های شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در سال ۹۱ اشاره کرد و افزود: از همه فرصت های موجود برای جذب سرمایه ها در جهت اجرای سدها و نیروگاه های برق آبی به عنوان زیرساخت های مهم رشد و توسعه پایدار کشور استفاده خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، خرید اوراق مشارکت را یکی از روش های مفید و اصولی سرمایه گذاری برای عامه مردم برشمرد که افزون بر نداشتن آثار تورمی بر اقتصاد کلان کشور با توجه به طرح های انتخاب شده نزدیک به بهره برداری، موجب جذب سرمایه های خرد در جهت اجرای طرح های حیاتی کشور می شود.
رضازاده با اشاره به توجه ویژه دولت به طرح های برق آبی، یادآور شد: دولت نیز به این بخش توجه ویژه ای دارد به طوری که ۹۸ درصد اعتبار منابع عمومی این طرح ها (هفت هزار میلیارد ریال) تخصیص یافته است که جزو بالاترین تخصیص ها در مجموعه طرح های دستگاه های اجرایی کشور محسوب می شود.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.