آغاز موج تغییرات مدیران سینمایی

دوشنبه ۱۹ تیر – ۱۰:۳۶:۳۵ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

شمقدری خبر داد:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- جواد شمقدری در جدیدترین صحبت هایش از اعمال تغییرات در مدیریت سینمایی کشور و از اعمال این تغییرات ظرف روزهای آینده خبر داده است.
به گزارش خبرنگار هنری آریا، جواد شمقدری در خصوص موضوعات مختلف این روزهای سینمای ایران صحبت کرد و از تغییر و جا به جایی مدیران سینمایی خبر داد.
شمقدری درخصوص پروژه سینمایی “لاله” به کارگردانی “اسدالله نیک نژاد” که این روزها بسیار خبرساز شده است گفت: این فیلم تجربه جدیدی خواهد بود و با توجه به فیلم‌هایی که علیه ایران با بازیگران به زبان انگلیسی ساخته می‌شود و آن طرف به نمایش در می‌آید، احساس کردیم باید فیلمی را در داخل ایران بسازیم و تا جایی که می شود از بازیگران انگلیسی زبان استفاده کنیم وامیدوارم موفق باشد. برای ساخت چنین پروژه‌ای در سطح بین‌المللی لازم بود از حضور بازیگران خارجی استفاده کنیم. وقتی هم که وارد عرصه بین‌المللی می‌شوید باید یک صفر جلو بودجه‌تان بیاید.
وی همچنین از اعمال تغییرات مدیریتی درزیرمجموعه‌های سازمان سینمایی از جمله بنیاد فارابی خبر داد و در این زمینه اظهار داشت: باید بگویم که ما در آستانه فعالیت‌های سازمان سینمایی هستیم. ممکن است هر شخصی جایش تغییر کند. طبق صحبت‌ها و نشست‌هایی که با وزیر ارشاد داشتیم، برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دادیم. در آینده نزدیک این تغییرات را اعلام می‌کنیم و مدیران جدید معرفی می‌ کنیم. البته ممکن است همه جدید نباشند، بلکه عنوان آنها جدید باشد و جابه جایی صورت پذیرد.
معاونت سینمایی همچنین در آستانه ماه مبارک رمضان درباره اکران ویژه این ماه گفت: شب‌های رمضان فرصت خوبی است اگر بتوانیم این طرح را هماهنگ کنیم و طبق سال‌های گذشته در یک تایم بیشتر فیلم را اکران کنیم. این برنامه توسط اداره نظارت و ارزشیابی و شورای صنفی نمایش پیگیری می‌شود تا بتوانیم فیلم های در حال اکران را در دوسانس مختلف نمایش دهیم.
وی همچنین در واکنش به صحبت های رییس حوزه هنری مبنی بر اینکه از حوزه نماینده ای در در شورای پروانه ساخت و نمایش باشد اظهار داشت: ماموریتهای حاکمیتی قابل واگذاری نیست. شوراهای پروانه ساخت و نمایش بر اساس آئین‌نامه هیات وزیران کار خود را انجام می‌دهند. هر تغییری در این شوراها باید در هیات وزیران مطرح و به تایید برسد.
وی افزود: اعضای خانه سینما منحله در حوزه هنری نفوذ کرده اند  و به دنبال چالش های جدید هستند.
شمقدری از احتمال حضورش در برنامه “هفت” خبر داد و گفت: در حال صحبت هستیم و این حق ما است که در یکی از برنامه‌های “هفت” برویم و صحبت کنیم. البته ممکن هم هست که از حق‌مان بگذریم.
رییس سازمان سینمایی درباره اکران مخاطب خاص گفت: تجربه سال گذشته اتفاقات مثبت و منفی را به همراه داشت که قرار است در جلسه‌ای جمع بندی لازم انجام گیرد و با شیوه مناسبی این طرح امسال ادامه پیدا کند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۹۱۰۳۶۳۵۹۷۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.