آغاز نرخ‌گذاری قیمت ارز توسط کانون صرافان

با گذشت بیش از چهار ماه از ابلاغ مقررات ناظر بر عملیات صرافی‌ها سرانجام کانون صرافان از امروز دوشنبه یازدهم خرداد ماه تعیین و اعلام نرخ ارز در بازار آزاد را آغاز کرد.

در اواخر دی ماه سال گذشته بانک مرکزی به منظور ساماندهی بازار ارز و معاملات آن در شبکه صرافی‌های مجاز طبق دستورالعملی مقررات ناظر بر عملیات صرافی‌ها را ابلاغ کرد.

در مهمترین بندهای سیاست‌های ابلاغی کانون صرافان مکلف شد در محدوده زمانی مندرج در بند چهار این مقررات یعنی از ساعت ۱۰ تا ۱۸ هر روز هر یک ساعت یک بار میانگین ۷ موزون نرخ خرید صرافی‌ها و میانگین موزون نرخ فروش آنها را محاسبه و در سایت خود اعلام کند که البته نرخ‌های اعلام شده میانگین موزون معاملات انجام شده در یک ساعت بوده و شامل معاملات کل روز نمی‌شود بر این اساس بانک مرکزی بعد از دریافت اطلاعاتی که صرافی‌ها از معاملات خود در سیستم سنا ثبت می‌کنند حجم و نرخ معاملات برای تعیین نرخ روز ارز در اختیار کانون صرافان قرار می‌دهد.

در عین حال که با این دستورالعمل بانک مرکزی هدف دیگر خود را برخورد با دلالان به ویژه دلارفروشان پاساژ افشار و فردایی قرار داد.

به نظر می‌رسد از امروز یازدهم خرداد ماه کانون صرافان نرخ‌گذاری قیمت ارز را شروع کرده است.

این در حالی است که طبق آنچه در سایت کانون صرافان ایرانیان مشاهده می‌شود نرخ سه ارز شامل دلارآمریکا، یورو و درهم امارات هر یک ساعت یکبار و از ساعت ۱۰ صبح با توجه به دستورالعمل بانک مرکزی تعیین و اعلام شده است.

بر این اساس آخرین نرخ تعیین شده از سوی کانون صرافان برای قیمت دلار بین ساعت ۱۳ تا ۱۴ امروز برای خرید نقدی ۳ هزار و ۳۱۴ تومان و برای فروش نقدی ۳ هزار و ۳۳۸ تومان بوده است.

همچنین قیمت خرید نقدی یورو ۳۶۵۲ و فروش نقدی آن ۳ هزار و ۶۷۵ تومان تعیین شد.

ایسنا

نوشته آغاز نرخ‌گذاری قیمت ارز توسط کانون صرافان اولین بار در اخبار روز ایران پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.