آغاز نشست “روسای بانک‌های مرکزی جهان”

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا: روسای بانک‌های مرکزی قطب‌های اقتصادی جهان در مکزیک بررسی بحران نظام بانکی غرب و راه‌های برون رفت از آن را آغاز کردند.

به گزارش رویترز، روسای بانک‌های مرکزی چند کشور آسیایی، اروپا و کشورهای حوزه قاره شمالی و آمریکای لاتین در شهر “مکزیکو سیتی” دور هم جمع شده‌اند تا دربارهٔ مسائل بانکی و مالی جهانی به رایزنی بپردازند.

آگوستین کارستنز، رئیس بانک مرکزی مکزیک روز قبل در این نشست بین المللی تاکید کرد کشورهای ثروتمند جهان باید با قید فوریت از فضای مالی مساعد به وجود آمده برای ایجاد ثبات در اقتصاد خود و ایجاد رشد اقتصادی بدون اتکای صرف به بانک‌های مرکزی خود بهره بگیرند.

لوئیس ویدیگارای، وزیر دارایی مکزیک نیز در این نشست دربارهٔ اصلاحات مالی سخن گفت که براساس آن مالیات طبقات ثروتمندتر کشور افزایش می‌یابد و برنامه‌های اجتماعی برای کمک به اشخاص فقیر جامعه تقویت می‌شود و از عواید حاصل از سرمایه گذاری در بورس، مالیات ویژه اخذ می‌شود.

وی گفت: اجرای اصلاحات مالی به همراه دیگر اصلاحات پیشنهاد شده به ایجاد ثبات اقتصادی بیشتر در مقیاس کلان کمک خواهد کرد اما این اصلاحات، هدف نهایی نیست بلکه راهی برای مساعدت به شاخص‌های موفقیت در سیاست‌گذاری اقتصادی است.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.