آغاز نشست معاونان ظریف و اشتون برای نگارش پیش نویس توافقنامه جامع

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

آغاز نشست معاونان ظریف و اشتون برای نگارش پیش نویس توافقنامه جامع

ایران > سیاست‌خارجی – ممتازنیوز:
نشست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی و هلگا اشمیت به منظور نگارش پش نویس توافقنامه جامع هسته‌ای آغاز شد.

فارس نوشت: در ادامه رایزنی‌ها و تلاش‌ها به منظور نگارش پیش نویس توافقنامه جامع هسته‌ای (برنامه اقدام مشترک جامع) در وین، نشست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و هلگا اشمیت معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا لحظاتی پیش در هتل پله کوبورگ (محل استقرار روسای هیأت‌های ایران و ۱+۵) آغاز شد.

صبح ۱۹ تیر ماه در ادامه رایزنی‌ها در وین به منظور نگارش پیش نویس توافقنامه جامع، محمدجواد ظریف و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مدت ۲ ساعت به گفت‌‌وگو نشستند و اعلام شد که هدف از این دیدار، رایزنی برای نزدیک کردن دیدگاه‌های دو طرف بوده است.

بعدازظهر نیز نشست سه جانبه‌ای با حضور سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان ظریف، هلگا اشمیت معان کاترین اشتون و وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا برگزار شد که حدود دو ساعت به طول انجامید.

قرار بود نشست معاونان ظریف و اشتون به منظور نگارش پیش نویس توافقنامه جامع برگزار شود که این مذاکرات به امروز (جمعه) موکول شد.

آخرین رایزنی پنجشنبه نشست سه جانبه سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان ظریف،‌ هلگا اشمیت معاون اشتون و هانس دیتر لوکاس نماینده آلمان در گروه ۱+۵ بود.

مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ رسما از روز پنجشنبه هفته گذشته ۱۲ تیر ماه در مقر سازمان ملل گشایش یافت.

تیم مذاکره کننده ایرانی به ریاست ظریف یک روز قبل از آغاز این مذاکرات به وین سفر کرد و رایزنی‌هایی را با برخی از اعضای ۱+۵ (روسیه، چین و آمریکا) صورت داد. ظریف و اشتون نیز همان روز دیداری یک ساعته داشتند.

۲۹ تیرماه سقف زمانی این مذاکرات اعلام شده و قرار است جان کری و وزرای خارجه سه کشور اروپایی اوایل هفته آینده به این مذاکرات بپیوندند و پس از رایزنی‌ها و اطلاع از مواضع به پایتخت‌هایشان بازگردند تا در صورت حصول توافق دوباره در وین گردهم بیایند.

— .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.