آغاز نصب تجهیزات تهویه هوای تونل امیرکبیر از هفته آینده

اردیبهشت ۱۴۰۳

جانشین مجری طرح های تونلی سازمان مهندسی و عمران خبر داد:

۲۴ دستگاه از ۴۲ دستگاه جت فن موردنیاز برای راه اندازی سیستم تهویه تونل امیرکبیر وارد کارگاه این پروژه شده است.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، جانشین مجری طرح های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: اقدامات پیش نیاز برای نصب این تجهیزات که شامل تعبیه سینی کابل، سوراخ کاری سقف و آماده سازی محل نصب جت فن ها می باشد، به نحوی پیش رفته که به سرعت می توان شاهد راه اندازی و آزمایش تاسیسات تهویه تونل بود.
 
مهندس سید مهدی پورهاشمی با بیان اینکه عملیات حمل سایر جت فن ها به کشور آغاز شده است، گفت: نصب این تجهیزات از اوایل هفته آینده آغاز خواهد شد.
 
وی در تشریح روند پیشرفت عملیات نصب تجهیزات تاسیساتی در پروژه تونل امیرکبیر، از جوشکاری و نصب ۲۰۸۶ متر از لوله های آتش نشانی خبر داد و گفت: بیش از ۹۰ درصد عملیات تجهیز تونل به لوله های آتش نشانی به اتمام رسیده است.
 
جانشین مجری طرح های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، نصب سینی کابل را پیش نیازی مهم برای نصب سایر تجهیزات تاسیساتی تونل های ترافیکی دانست و افزود: این عملیات در تونل امیرکبیر پیشرفتی ۹۰ درصدی داشته و متعاقب نصب سینی کابل، ۱۰ درصد از عملیات کابل کشی نیز به اتمام رسیده است. به نقل از وی همچنین ۴۰ درصد از تجهیزات تامین روشنایی تونل با موفقیت نصب شده است.
 
گفتنی است تونل امیرکبیر در شرق بازار تهران و در بخش حدفاصل سه‌راه امین‌حضور تا بزرگراه اما‌م‌علی(ع)، در ادامه زیرگذر موجود احداث شده‌است. این معبر زیرزمینی بعد از عبور از زیر خیابان ۱۷ شهریور و خیابان شکوفه تا میدان کلانتری امتداد ‌می‌یابد. در ادامه، تونل در تقاطع خیابان درودیان با خیابان نیکنام به دوشاخه مجزا تقسیم‌‌می‌شود که یکی از زیر خیابان نیکنام به مسیر جنوب به شمال و دیگری در امتداد خیابان درودیان به مسیر شمال به جنوب بزرگراه امام‌علی(ع) متصل‌می‌شوند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.