آغاز کنگره بین المللی تغذیه در اصفهان

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

اصفهان / واحد مرکزی خبر/ علمی تصویردارد

نخستین کنگره بین المللی تغذیه ایران در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آغاز شد.
این کنگره پیش از این در ۱۱ دوره به صورت ملی برگزار شده است.
دراین همایش بین المللی سه هزار نفر از متخصصان علوم تغذیه کشورمان و دانشمندانی ازکشورهای آمریکا ، انگلیس ،کانادا، استرالیا،هلندومالزی دستاوردهای نوین علوم تغذیه را به مدت چهار روز بررسی می نمایند.
دبیر علمی این کنگره بین المللی گفت: از هزار و ۳۵۶ مقاله رسیده به دبیرخانه همایش ۹۶۸ مقاله پذیرفته شده است که از این تعداد ۸۰۶ مقاله به صورت پوستر وبقیه به صورت سخنرانی در این همایش بین المللی ارائه می گردد.
دکتر صفوی افزود:تغذیه از سلول تا جامعه، امنیت غذایی، ایمنی غذا، تغذیه و بیماری ها، تغذیه سلولی مولکولی، نوتروژنومیکس و نوتروژنتیک، ارتقاء سلامت تغذیه جامعه، بیماری های غیر واگیر و تغذیه و تغذیه ورزشکاران از محورهای این همایش بین المللی است.
وی هدف از برگزاری این کنگره را بهبود شیوه های زندگی ، رفع مشکلات سوءتغذیه ناشی از کم غذایی ، رفع مشکلات ناشی از اضافه وزن وبررسی ارتباطات تغذیه با مدیریت جامعه اعلام نمودو گفت: کارشناسانی از استان های خراسان جنوبی ، هرمزگان و سیستان و بلوچستان که شاخص سلامت در آن ها پایین است نیز در این کنگره حضور دارند.
دبیر علمی کنگره بین المللی تغذیه ایران افزود:دریافت مجوز رژیم درمانی از نظام پزشکی برای کارشناسان تغذیه، اجرای طرح های امنیت غذایی جامعه در کشور و کاهش آمار لاغری، کوتاه قدی و کم وزنی در تغذیه از دستاوردهای همایش های پیشین تغذیه ایران است .
درحاشیه این همایش نمایشگاهی در قالب ۳۰ غرفه از محصولات غذایی سالم ،مکمل های غذایی ،غذاهای بیمارستانی مناسب دایر است.
برگزاری ۱۵ سمپوزیم ، ۱۳ میزگرد ، ۱۲ سخنرانی جامع ، ۲۰ سخنرانی علمی و ۱۵ کارگاه تخصصی و تجلیل از دبیران علمی ۱۱ کنگره از برنامه های جنبی این کنگره بین المللی است.
۰۰۰۲


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.