آغاز به کار گروه “کودکان ترافیک یار” در منطقه ۲۰

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲۰ تهران از آغاز به کار دانش آموختگان قوانین راهنمایی و رانندگی بوستان ترافیک این منطقه در قالب ” کودکان ترافیک یار ” خبر داد.

به گزارش تفسیری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از  شهرداری منطقه ۲۰، علیرضا اسفراینی نژاد با اشاره به این خبر گفت: ۶۰ دانش آموخته قوانین راهنمایی و رانندگی بوستان ترافیک این منطقه در قالب “کودکان ترافیک یار “معرفی و آغاز به کار نمودند.
اسفراینی نژاد با اشاره به اینکه کودکان ترافیک یار حاوی کارت شناسایی می باشند خاطرنشان نمود: کودکان بالای ۴ سال بعد از دریافت ۵۲ ساعت آموزش در زمینه مفاهیم ترافیکی، که به صورت غیر مستقیم و از طریق شعر، قصه گویی، فیلم و انیمیشن به آنها ارائه می گردد، به عنوان کودکان ترافیک یار معرفی می شوند که توانایی تذکر قوانین راهنمایی و رانندگی درست را به اطرافیان و خانواده خود دارند. 
وی هدف از این طرح را تبدیل کودکان به شهروندان قانونمند برشمرد و تصریح نمود: کودکان جزو آسیب پذیرترین عابران پیاده می باشند که اگر به روش صحیح تحت آموزش های لازم قرار بگیرند علاوه بر رفع این آسیب ، در امر ترویج فرهنگ مفاهیم ترافیکی نیز نقش ارزنده ای دارند. 
اسفراینی نژاد با اشاره به اینکه شهروندان بدون مراجعه به بوستان ترافیک نیز می توانند تحت آموزش های لازم قرار بگیرند خاطرنشان نمود: سامانه اینترنتی آموزش از راه دور بوستان ترافیک به نشانی www.childrentraffic.ir با محوریت کودکان، والدین و آموزگاران ترافیکی راه اندازی شده است و در دسترس شهروندان قرار دارد.
گفتنی است معرفی بوستان ترافیک، گالری تصاویر ترافیکی، مقالات ترافیکی، خاطره پلیس، پرسش و پاسخ، ترافیک شهرری و تجربه های خوانندگان از بخش های جانبی این سامانه است که شهروندان با مراجعه به آن می توانند از مطالب آن بهره مند شوند./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.