آقامیر خبر داد : راه اندازی انجمن ورزشی کانون بازنشستگان

چهارشنبه ۱۰ خرداد – ۱۰:۴۰:۱۳ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران از راه اندازی انجمن ورزشی کانون بازنشستگان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ورزشی آریا، آقامیر طی نشستی با سرتیپ دوم پاسدار حسین خالقی از لزوم ایجاد تعامل بیشتر در حوزه پیشکسوتان نیروهای مسلح تأکید کرد و اظهار داشت: راه اندازی انجمن ورزشی کانون بازنشستگان راهکاری مطمئن برای ایجاد تعامل بیشتر با نیروهای مسلح در حوزه پیشکسوتان است.
وی در این نشست به بیان برخی اقدامات سازمان ورزش شهرداری در حوزه ورزش همگانی پرداخت و گفت: در حال حاضر شهروندان تهرانی در بیش از ۱۳۰۰ ایستگاه تندرستی به فعالیت های ورزشی مشغولند.
وی ادامه داد: ساماندهی تیم های ورزشی محلات در دو بخش بانوان و آقایان و ارائه خدمات ورزشی در بیش از ۲۷۰ مجموعه تحت پوشش شهرداری تهران از جمله اقدامات سازمان ورزش شهرداری در حوزه گسترش ورزش شهروندی و همگانی است.
رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران گسترش ورزش میان اقشار مختلف از جمله نیروهای مسلح را ضرورتی انکارناپذیر خواند و اظهار داشت: یکی از برنامه های سازمان ورزش توسعه ورزش همگانی و شهروندی در میان اقشار مختلف است. از این رو بر آن شدیم تا برای ایجاد تعامل بیشتر با حوزه پیشکسوتان نیروهای مسلح، نسبت به راه اندازی انجمن ورزشی کانون بازنشستگی اقدام کنیم.
پیروزی در ۸ سال دفاع مقدس نتیجه تبعیت از فرامین امام (ره)
سرتیپ دوم پاسدار حسین خالقی با حضور در جمع کارکنان سازمان ورزش شهرداری تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رشادت های دلاور مردان ایرانی در حماسه فتح خرمشهر به بیان ابعاد مختلف این فتح عظیم پرداخت و گفت: واقعیت این است که در حادثه حصر خرمشهر، ایران به تنهایی در مقابل ارتشهای بزرگ جهان ایستاد. تجربه تلخی که ارتشهای دنیا در مصاف با لشگریان و دلاورمردان ایرانی در جنگ تحمیلی ۸ ساله بدان دست یافتند، مانع از آن می شود که امروز خیال تجاوز به سرزمین پاک مان را در سر بپرورانند. چراکه ایشان می دانند ایران در روزگاران نه چندان گذشته در مقابل تمام استکبار جهانی ایستاد و لذا جسارت حمله به این سرزمین را ندارند.
وی ادامه داد: دشمن در ابتدا قصد داشت تا خوزستان را از ایران جدا کند و در گام بعدی به تهران دست یابد.
سرتیپ دوم پاسدار حسین خالقی از تاکتیک منحصر به فرد و بی نظیر لشگریان ایرانی در فتح خرمشهر سخن گفت و افزود: انجام برخی عملیات ها نظیر طریق القدس، بازی دراز اول و فتح المبین مقدمه پیروزی در عملیات بیت المقدس بود. در این عملیات ایران در حرکتی منحصر به فرد ارتش دشمن را غافلگیر کرد و این تنها دو بار در حافظه تاریخ ثبت شده است.
وی در ادامه به اظهارنظر کارشناسان نظامی دنیا در خصوص عملیات بیت المقدس اشاره کرد و افزود: پیش از عملیات بیت المقدس فرانسوی ها به طور مستقیم در جنگ علیه ما حضور یافتند و نفتکش های ما را مورد اصابت قرار دادند. البته دیگر کشورها نظیر آلمان نیز از این قاعده مستثنی نبودند. حضور و دخالت قدرت های برتر دنیا در جنگ تحمیلی علیه ایران چنان بود که به گفته کارشناسان سیاسی جنگ ایران با عراق، جنگ جهانی سوم محسوب می شد چراکه در این نبرد ناعادلانه ۶۳ کشور حمایت های مالی و نظامی خود را ارزانی عراق کردند که از آن جمله می توان به حضور روسها، امریکایی ها، اسرائیلی ها و … اشاره کرد.
سرتیپ دوم حسین خالقی به مهم ترین عامل این پیروزی بزرگ اشاره کرد و گفت: پس از لطف و عنایت ویژه پروردگار، قدرت رهبری امام (ره) ما را از بسیاری بن بست ها نجات داد و باعث فخر نیروهای مسلح شد.
آقامیر نیز در تکمیل اظهارات سرتیپ دوم پاسدار خالقی، رمز موفقیت را تبعیت از رهبری و پایبندی به اصول و مبانی اسلام و انقلاب خواند و افزود: امروز نیز دشمن با ادوات و ابزار مختلف از جمله هجمه های فرهنگی در کمین ماست ولی پیروی از ولایت، تبعیت از رهبری و حرکت در مسیر اندیشه های ناب امام (ره) راهگشای این ملت خواهد بود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۳۰۱۰۴۰۱۳۵۶۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.