آقای وزیر از اقتصاد دیجیتال گفت

۰۱ تیرماه ۱۳،

رشیـد‌ زارعی – روزنامه خراسان : اقتصاد دیجیتال که از آن به‌ عنوان اقتصاد اینترنتی یا اقتصاد مبتنی ‌بر وب نیز یاد می‌کنند، اقتصادی است که بخش عمده‌ای از آن بر پایه فناوری‌های دیجیتال شامل شبکه‌‌های ارتباطی، انواع تجارت الکترونیک، کارت‌‌های هوشمند و انواع تراکنش‌های مالی می‌شود.
 
به عبارت دیگر، اقتصاد دیجیتال یک تحول اساسی در ساختار اقتصادی جهان است که فناوری نوین اطلاعات را با فعالیت‌های مدیریتی به هم پیوند می‌زند. سرعت دیجیتالی شدن اقتصاد در کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی طی سال‌های اخیر بسیار پرشتاب بوده و سبب بهبود اقتصاد در این کشورها شده است.
در کشور ما نیز در زمینه اقتصاد دیجیتال، اقدامات مهمی انجام شده است اما هنوز به سطح مطلوب خود نرسیده است.
البته برای بررسی روند پیشرفت اقتصاد دیجیتال باید ابعاد مختلف آن را در نظر گرفت. یکی از ابعاد اقتصاد دیجیتالی، تولید کالاهای دیجیتالی و بعد دیگر آن تولید کالاهای غیردیجیتالی با استفاده از فرآیندها و ابزار دیجیتالی می‌باشد که در هر دو زمینه باید کار بیشتری صورت گیرد. در همین راستا، هفته قبل وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح مرکز ملی توسعه و به کارگیری نرم‌افزارهای بومی، از برنامه‌های این وزارتخانه برای ایجاد اقتصادی دیجیتالی ظرف ماه‌های آینده خبر داد. امید است اظهارات آقای وزیر به زودی به عمل تبدیل شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.