“آلبوم درد سر” هادی خورشاهیان در قفسه‌ی کتاب‌خانه‌ها جای می‌گیرد

دوشنبه ۱۹ تیر – ۰۳:۴۸:۳۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- دومین کتاب هادی خورشاهیان با عنوان “آلبوم درد سر” از مجموعه رمان‌های نوجوان امروز  روز ۱۴ تیر از چاپخانه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روانه‌ی قفسه‌‌ی کتاب‌فروشی‌های ایران شده است.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، خورشاهیان پس از رمان “سفر به شهریور” با  نگارش “آلبوم درد سر” در فضایی روستایی و محیط یک باغ  قدیمی، روایت‌گر داستان پیرمردی به نام کربلایی است که منش‌های انسانی او و رفتار‌های مهربانانه‌اش با اهالی روستا زبانزد خاص و عام است و هر ماه حدود ۴۰ تا ۵۰ مرد روستایی پای سفره‌ی او می‌نشینند و دشمنی‌های قدیمی را جایگزین دوستی‌های امروزی می‌کنند.
کربلایی _ که البته نامش قادر است و تنها، دوست صمیمی‌اش (سیف‌الله) او را به این نام صدا می‌کند_ راز سر به مهری دارد که معلوم نیست چه کسانی از آن خبر دارند اما معصومه همسر کربلایی که سال‌هاست با مرگش غمی بزرگ را بر دل این مرد مهربان باقی گذاشته است در این اثر به عنوان عامل اصلی گذر پیرمرد از گذشته‌ای بد و سیاه به آینده‌ای پاک معرفی می‌شود.
در این میان کسی نمی‌داند که گذشته‌ی او چیست؟ که او را به این روستای دورافتاده آورده است و در آلبوم قدیمی‌اش چه عکس‌هایی وجود دارد که او آن را در صندوقچه‌ای سر بسته در زیر زمین قدیمی باغ پنهان می‌کند.
انسی (دختر)، ناصر (داماد) و رسول و مصطفی دوقلو‌های نوجوان این زوج و موسی‌الرضا تنها پسر کربلایی، روایت‌گر بخش‌هایی از این داستان می‌شوند تا مشخص شود که چه کسی به زیر زمین خانه رفته و ساک پارچه‌ای حاوی آلبوم، سندها و نامه‌های کربلایی و معصومه خانم را ربوده است؟
رسول  و مصطفی، نوجوانانی که بارها کنجکاوانه به دنبال کشف این راز سر به مهر بودند در این اثر نقش برجسته‌ای را بر عهده می‌گیرند و نوجوانان را با خود در مسیر کنجکاوی‌های خود همراه می‌کنند.
بخشی از این داستان نیز به رویاها و خیال‌پردازی‌های رسول و مصطفی می‌پردازد و در نهایت وهم‌آلود شدن فضای خیالات آن‌ها به داستان، جذابیت و دلهره‌ای قابل توجه بخشیده است.
در بخشی از رمان “آلبوم دردسر” از زبان مصطفی _که البته کمی جسورتر و شجاع‌تر از رسول به نظر می‌رسد_ آمده است:”هر رازی بود، توی همان آلبوم قدیمی بود. صد بار بیشتر به رسول گفتم، بیا هر جور شده سر از کار بابا بزرگ در بیاوریم؛ ولی مگر به خرجش می‌رفت.
جراتش را نداشت نصف شبی بیاید برویم توی زیرزمین.بی‌خودی بهانه می‌آورد که باید حرمت راز بابابزرگ را نگه داریم. من که نمی‌فهمم. یعنی چی که راز بابابزرگ مال خودش است و اگر دلش بخواهد یک روز حتما آن را به ما خواهد گفت.”
“آلبوم دردسر” آخرین اثری است که از مجموعه رمان نوجوان امروز در آستانه‌ی گردهمایی نویسندگان این طرح در اردبیل منتشر می‌شود.
این کتاب در ۱۲۰ صفحه با شمارگان ۱۰ هزار جلد منتشر شده و طراحی جلد و گرافیک آن را پژمان رحیمی‌زاده بر عهده داشته است.
به گفته‌ی مسوولان کانون تاکنون حدود ۲۷ اثر از این مجموعه طی یک سال و نیم گذشته منتشر شده است اما تا حدود یک ماه دیگر نزدیک به ۱۰ اثر دیگر نیز روانه‌ی بازار کتاب خواهد شد.
در همین زمینه صاحبان این آثار طی روزهای ۲۲ تا ۲۴ تیر در اردبیل گردهم می‌آیند و آثار جدید خود را برای دیگر نویسندگان طرح، می‌خوانند.
Your browser may not support display of this image.گفتنی است “سفر به شهریور” نخستین کتاب هادی خورشاهیان در قالب این طرح سال گذشته منتشر شد کتابی که داستان چند نوجوان عضو یک تیم فوتبال را که پس از موفقیت در یک دوره مسابقه‌ی فوتبال به عنوان جایزه به زیارت امام رضا(ع) در مشهد مقدس مشرف می‌شدند، روایت می‌کرد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۹۱۵۴۸۳۶۵۹۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.