آلبوم هایی که عرضه شدند

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

دکلمه‌‌خوانی امین تارخ در آلبوم ˝خورشید˝

این هفته آثار مختلفی در ژانرهای مختلف انتشار یافته است که بهترین گزینه برای انتخاب یک موسیقی شنیدنی است، موسیقی‌هایی که می‌تواند در هیاهوی روزمره انسان را به آرامش دعوت کند.

به گزارش خبرنگار موسیقی ممتاز نیوز، این روزها آثار بسیاری در ژانرهای مختلف انتشار یافته است که بهترین گزینه برای انتخاب یک موسیقی شنیدنی است، موسیقی‌هایی که می‌تواند در هیاهوی روزمره انسان را به آرامش دعوت کند.

آلبوم‌هایی که در این هفته انتشار یافته است بهترین گزینه برای انتخاب یک موسیقی شنیدنی و جذاب است که در ادامه نگاهی به بعضی از این آثار می اندازیم.

آلبوم “سفری تا روشنایی” با آهنگسازی حمید بهروزی نیا

آلبوم بی کلام “سفری تا روشنایی” با آهنگسازی حمید بهروزی نیا به تازگی از سوی انتشار یافتنات نغمه حصار روانه بازار موسیقی شده است که این اثر موسیقایی بهترین گزینه برای شنیدن موسیقی بی کلام و آرامش بخش است.

تنظیم قطعات این اثر موسیقایی به عهده حمید بهروزی نیا بوده است و حمید بهروزی نیا (تار)، کامران منتظری (تمبک)، یاسمین شاه حسینی (بربت) از اعضا و نوازندگان این گروه می باشند.

این آلبوم شامل ۸ قطعه است و بر پایه علاقه آهنگساز به سازهای مضرابی ساخته شده است. نام قطعات آن ره آواز، شوق ره، با کاروان، سراب، شب و تنهایی، صبح امید، دلتنگی و روشنایی است که از آواز اصفهان آغاز و با دستگاه نوا به اتمام می‌رسد.

دو قطعه از این آلبوم به صورت بداهه‌نوازی اجرا و ضبط شده است و تهیه‌کنندگی “سفری تا روشنایی” را بهزاد شیرمحمدی به عهده داشته است.

آلبوم “سلام اولسون” با صدای شهروز حبیبی

آلبوم “سلام اولسون” با صدای شهروز حبیبی به تازگی از سوی انتشار یافتنات موسسه هنر و ادبیات هلال انتشار یافته است که این اثر موسیقایی بهترین گزینه برای شنیدن موسیقی مذهبی در ایام محرم و صفر است.

آهنگسازی و تنظیم قطعات این آلبوم به عهده امید حسینی و محسن جلیلی بوده است و مجید مظاهری، سید آرمان دکه ای، امین قباد، بهروز قهاری، مصطفی شایان فرد، مهدی جوان بخت، امید حسینی، سینا نصرتی، محسن جلیلی، تبسم سمیعی از اعضا و نوازندگان این گروه می باشند.

این آلبوم در یک پکیج با دو لوح فشرده انتشار یافته است. هر لوح شامل ۱۲ قطعه است که تمامی قطعات آذری موجود در آن را حاج شهروز حبیبی اجرا کرده و قطعات فارسی آن توسط امیر حسین مدرس اجرا شده است.

در آلبوم “سلام اولسون” که در مدح سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) اجرا شده است، بعضی از قطعات دارای دکلمه می باشند که این دکلمه‌ها توسط “علی و سعید بحرالعلومی” اجرا شده اند.

آلبوم “خورشید” با صدای امیرحسین مدرس

آلبوم “خورشید” با صدای امیرحسین مدرس از سوی انتشار یافتنات موسسه هنر و ادبیات هلال روانه بازار موسیقی شده است که علاقه‌مندان موسیقی مذهبی می‌توانند این اثر موسیقایی را برای شنیدن انتخاب کنند.

تنظیم قطعات این اثر موسیقایی توسط علیرضا صالحی نژاد انجام شده است و اشعار این آلبوم از علی انسانی، غلام رضا سازگار، طلوعی گیلانی، محمدرضا سهرابی نژاد، محمد سعید میرزایی، خاشع، نیر تبریزی، عارف بجنوردی است.

همچنین خاچیک بابائیان،مازیار ظهیرالدینی،علی جعفری،پدرام فریوسفی،میلاد عالمی،میثم مروستی،پویا خوش آهنگ،سهراب برهمندی،کریم قربانی،داوود منادی،مهرداد عالمی،آرمین قیطاسی،باربد بیات،شاهد علیزاده،امید توفیقی،همایون پشتدار،نیما جوزی،شهریار نظری،سارا مهر افشار،فرهاد صفری در این اثر موسیقایی با نوای سازهایشان با این خواننده همکاری کرده اند.

در آلبوم “خورشید” که در مدح سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) اجرا شده است، بعضی از قطعات دارای دکلمه می باشند که این دکلمه‌ها توسط “امین تارخ” اجرا شده اند. همچنین این آلبوم به صورت ارکسترال ساخته و تنظیم شده است.

پایان پیام/۴۶/الف
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.