آلتینتوپ: بازی در زمین شالکه دیداری خانگی است

۲۱م اسفند ،

تیم های گالاتاسرای ترکیه و شالکه آلمان روز سه شنبه در چارچوب مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا در خانه شالکه به مصاف یکدیگر می روند. این در حالی است که تیم فاتح تریم همچنان می تواند روی حمایت هواداران جامعه ترک در آلمان حساب کند.

به همین سبب برخی از مردم آلمان به شوخی می گویند تیم شالکه تنها تیم حاضر در لیگ قهرمانان اروپاست که در دوبازی خارج از خانه برگزار می کند. هجده هزار ترک‌تبار در گلزن کرشن و دویست و سی و پنج هزار ترک‌تبار نیز در منطقه رور Ruhr زندگی می کنند.

برای بسیاری از بازیکنان گالاتاسرای دیدار برگشت بازگشت به کشور محل تولدشان است. حمیت آلتینتوپ از جمله این بازیکنان است که چهار فصل برای شالکه بازی کرد.

آلتینتوپ سی ساله گفت:« در رور به عنوان یک ترک‌تبار نیازی نیست آلمانی بدانید.»

او گفت:« در آنجا راننده مدرسه ، کارمندان بانک، کارمند بیمه و فروشنده ها همگی ترک می باشند.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، آلتینتوپ در سال دو هزار و هفت شالکه را ترک کرد و چهار سال برای بایرن مونیخ و یک فصل برای رئال مادرید بازی کرد . او سپس در ماه ژوئیه قبل با گالاتاسرای پیوست.

پس از جنگ جهانی دوم آلمان کارگران خارجی را تشویق به ورود و ساکن شدن در این کشور کرد، بدین ترتیب شمار زیادی از شهروندان ترکیه برای کار کردن عازم آلمان و منطقه صنعتی رور در دهه هزار و نهصد و شصت شدند و نسل دوم این ترک ها در خاک آلمان بدنیا آمدند.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.