آلفارومئو «۴ سی» رسما معرفی شد

۲۴ام بهمن ،

آلفارومئو «۴ سی» رسما معرفی شد

Bookmark and Share

آلفارومئو با انتشار یافتن تصاویر  و بخشی از جزییات فنی از مدل ۴C اعلام کرد خودروی اسپرت کوچکش را در ماه اسفند و در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی خواهد کرد. 

طرفداران آلفا بیش از بیست سال است منتظر ساخت یک کوپه دونفره دیفرانسیل عقب می باشند. از دو سال پیش که آلفارومئو کانسپت ۴C را در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد تا کنون شایعات بسیاری دربارهٔ این خودرو انتشار یافته و بسیاری مشتاق رونمایی این ماشین می باشند. به نظر می‌رسد این انتظار ارزشش را داشت. تصاویر انتشار یافته نشان می‌دهد ظاهر خودرو تقریباً بدون تغییر از روی کانسپتی ساخته شده که دو سال پیش در نمایشگاه ژنو تحسین برانگیز شد. 

فروش آلفارومئو از ۱۳۲ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۱ به حدود صد هزار دستگاه در سال ۲۰۱۲ کاهش یافته است. آلفارومئو امیدوار است عرضه این خودرو تا پایان سال توجه بازار را به این مارک جلب کند و از این طریق فروش مدل‌های دیگرش هم بیشتر شود. 

با اینکه قبلا گفته شده بود تولید این خودرو نامحدود است و به میزان تقاضا بستگی دارد اما حالا گفته می‌شود به سبب محدودیت در ساخت اتاق که از جنس فیبرکربن است، آلفارومئو تنها ۲۵۰۰ دستگاه از این خودرو در سال می‌سازد. از این تعداد هزار دستگاه در اروپا، ۱۰۰۰ دستگاه در آمریکا و بقیه در بازارهای دیگر جهان فروخته خواهد شد. 

آلفارومئو «۴ سی» رسما معرفی شد

قرار بود قیمت ماشین زیر ۵۰ هزار یورو باشد. آلفارومئو قیمت رسمی این خودرو را هنوز اعلام نکرده اما منابعی از داخل کارخانه می‌گویند که قیمت آن اکنون به۶۰ هزار یورو نزدیک‌تر است. بدون شک آلفا خودرو را طوری قیمت‌گذاری خواهد کرد تا با پورشه کی‌من، نزدیک‌ترین رقیبش، رقابت کند. 

طول ماشین کمتر از ۴۰۰۰ میلی‌متر است، عرض آن ۲۰۰۰ میلی‌متر و ارتفاعش ۱۱۸۰ میلی‌متر. فاصله بین دو چرخش هم ۲۴۰۰ میل‌متر است. به این ابعاد، آلفارومئو ۴C کمی کوچکتر، پهن‌تر و کوتاه‌تر از پورشه کی‌من است. 

آلفارومئو «۴ سی» رسما معرفی شد

موتور ماشین چهار سیلندر با حجم ۱.۷۵ لیتری‌است. آلفار رومئو می‌گوید این موتور نمونه تقویت شده موتوری است که در مدل ژولیتا «کوادریفولیو وردی» استفاده شده است. موتور این مدل مخصوص ژولیتا ۲۳۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کرد و پیش‌بینی‌ها دربارهٔ قدرت موتور تازه بین ۲۴۰ تا ۲۷۵ اسب بخار است. قدرت موتور از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک TCT با دوکلاچ به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. 

آلفارومئو وزن ماشین را اعلام نکرده اما گفته نسبت قدرت موتور به وزن ماشین کمتر از ۴ کیلوگرم/اسب بخار است. با این حساب وزن ۴C حدود هزار کیلوگرم خواهد بود. 

مدل تازه آلفارومئو در کارخانه مازراتی در شهر مودنا ساخته می‌شود. مازراتی پیش‌تر مدل‌های ۸C و ۸C اسپایدر را هم برای آلفارومئو ساخته بود.  

برچسب ها : | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۲/۱۲
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.