آلمان، میزبان یورو ۲۰۲۴ شد

مسابقات قهرمانی اروپا کم‌تر از دو سال دیگر در آلمان آغاز می‌شود. بازی افتتاحیه در مونیخ و فینال در برلین برگزار می‌شود.

آلمان، میزبان یورو ۲۰۲۴ شد

به گزارش ممتاز نیوز، نحوه میزبانی آلمان در دوره بعد رقابت‌های یورو مشخص شد. بر این اساس بازی افتتاحیه یورو ۲۰۲۴ در تاریخ  جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳  در ورزشگاه آلیانز آرنا برگزار می‌شود. دقیقا یک ماه بعد از بازی افتتاحیه دیدار فینال در ورزشگاه المپیک برلین برگزار می‌شود.

فیلیپ لام، مسئول برگزاری مسابقات پس از اعلام برنامه بازی‌ها گفت: قهرمانی اروپا در خانه بسیار مهم و حساس است و امیدوارم تیم ملی آلمان از این فرصت استفاده کند و بتواند در سال ۲۰۲۴ قهرمانی در یورو را به دست بیاورد.  پس از شروع در مونیخ، تیم ملی بازی‌های بعدی خود را در شهرهای  اشتوتگارت و فرانکفورت انجام خواهد داد.

قرعه‌کشی رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ نیز در دسامبر سال آینده میلادی در هامبورگ برگزار خواهد شد. سلیا ساسیچ، نایب رییس فدراسیون فوتبال آلمان گفت: اعلام برنامه بازی‌ها از سوی یوفا بسیار جالب و خوب بود. خوشحالیم که یوفا برلین را برای برگزاری فینال رقابت‌ها تایید کرده است. 

فرمت برگزاری دیدار افتتاحیه در مونیخ و دیدار نهایی در برلین در جام جهانی ۲۰۰۶ نیز مورد استفاده قرار گرفت جایی که آلمان در دیدار افتتاحیه توانست کاستاریکا را ۴ بر ۲ شکست دهد ولی در نیمه نهایی برابر ایتالیا شکست خورد و نتوانست به دیدار نهایی راه یابد. در نهایت ایتالیا و فرانسه دیدار نهایی جام جهانی ۲۰۰۶ را برگزار کردند که لاجوردی پوشان عنوان قهرمانی را به دست آوردند. 

فینال دوره قبل یوررو در ورزشگاه ومبلی برگزار شد و تیم ملی ایتالیا توانست با برتری برابر انگلیس در ضربات پنالتی عنوان قهرمانی را به دست بیاورد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.