آلودگی هوا سالانه ۸ میلیارد دلار خسارت وارد می کند

۱۳م آذر ،

پدیده آلودگی هوا دیگر این روزها به یک معضلی عادی تلقی می شود معضلی که حتی مسولان هم چندان تمایلی به صحبت دربارهٔ آن را ندارند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛ کلانشهر تهران از ابتدای سال فقط  چند روز هوای سالم را نفس کشیده  است.هوای سالمی که دیگر به عنوان آرزویی محال و دست نیافتنی محقق شده است.

منابع  متحرک همچنان از سهم ۸۰ درصدی در تولید آلاینده ها برخوردار می باشند، حال آنکه ریز گردها و آلودگی کارخانه ها نیز به این مجموعه اضافه شده و کلکسیونی از انواع آلاینده‌ها را ایجاد کرده  و برآورد می‌شود خسارات آلودگی هوا به کشورمان هر سال بالغ بر ۸ میلیارد دلار باشد.

آلودگی هوای تهران نه تنها یکی بلکه چندین متهم اصلی دارد که اولین متهم خودروهایی است که هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود و تهران را به بزرگترین پارکینگ تبدیل کرده است.اما با این حال کارشناسان تاکید دارند که تمامی این عوامل نمی تواند درپدیده وارونگی تاثیر داشته باشد بلکه فقط وضعیت جوی است که این پدیده را برای تهران به ارمغان آورده است.اما اکنون مدت هاست معضل آلودگی هوا نخ نما شده و حتی مسولان هم کمتر خود را درگیر ارائه راهکار های پیشگیری از آن می کنند و یک راه کار جدی ارائه نمی دهند.

آلودگی هوا خطر غیرقابل کنترل در بیماری های قلبی

بیماران قلبی و ریوی و به وی‍‍ژه سالمندان آسیب پذیر ترین گروه ها می باشند و این آلودگی بیشترین تاثیر را بر آنها می گذارد به طوری که آمارها نشان داده که افزایش بیماری های قلبی با آلودگی هوا ۱۳ درصد رشد داشته و میزان مرگ و میر اشخاص ۳۰ سال به بالا که در معرض گاز منواکسید کربن می باشند ۱۱ درصد افزایش پیدا می کند.بنابراین آلودگی هوا خطری غیرقابل کنترل در بروز بیماری های قلبی است.

دکتر قاسمی متخصص قلب و عروق دربارهٔ تاثیر آلودگی هوا بر بیماران قلبی گفت: آلودگی هوا سبب غلیظ شدن خون و افزایش التهاب می شود و سبب اختلال به بافتهای بدن شده و سبب ضربان شدید قلب می شود همچنین کارخانه‌ها مانند دود سیگار سبب نازک شدن سرخرگ گردن و در نهایت بیماری قلبی می‌شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.