آلودگی روزانه ۶ تا ۸ هزار گیلانی به کرونا/ بیمارستان ها مملو از بیماران بستری

ایسنا/گیلان معاون درمان علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه روزانه بین ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ آلودگی جدید در استان اتفاق می افتد، خاطرنشان کرد: تعداد مبتلایان به بیماری کرونا به شدت افزایش یافته و از مرز ۱۱۰۰ بیمار بستری گذشتیم.

دکتر انوش دهنادی مقدم در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: همانگونه که طی هفته های گذشته پیش بینی کرده بودیم، تعداد مبتلایان به بیماری کرونا به شدت افزایش یافته و از مرز ۱۱۰۰ بیمار بستری گذشتیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۵۰ بیمار بستری بدحال هستند، تصریح کرد: متاسفانه طی شبانه روز گذشته ۳۰۴ بیکار جدید کرونایی را بستری کردیم و شش نفر از هم استانی ها را بر اثر کرونا از دست دادیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بیشترین آمار افزایش بیماران کرونایی را در شهرستان های رشت، آستارا، بندرانزلی، رودسر، لنگرود و لاهیجان دانست و افزود: بیمارستان های ما مملو از بیماران کرونایی است و احتمالا طی روزهای آینده با کمبود تخت های بیمارستانی مواجه خواهیم شد.

دهنادی مقدم، با بیان اینکه روزانه بین ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ آلودگی جدید در استان اتفاق می افتد، خاطرنشان کرد: این آمار بسیار بالاست و عواقب غیر قابل جبرانی دارد.

وی افزایش ابتلاهای خانوادگی را نشان دهنده عدم رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و عنوان کرد: عدم رعایت همگانی پروتکل های بهداشتی در کنار مسافرت های بسیار زیاد به گیلان به تهدیدی جدی برای سلامت مردم تبدیل شده است که در نهایت افزایش ابتلا و مرگ و میر بیماران را به دنبال دارد.

معاون علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر اینکه ویروس دلتا بر خلاف ویروس‌های قبلی علاوه بر گروه‌های پرخطر سالمندان و بیماران خاص، نوجوانان و کودکان را نیز گرفتار کرده است، یادآور شد: آمار مبتلایان در این سنین افزایش یافته که جای نگرانی است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.