آلودگی کلانشهرها به مرز بحران رسید

شنبه ۱۳م آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

انتقاد از عملکرد سازمان محیط زیست

محیط زیست > آلودگی
نایب رئیس دوم فراکسیون محیط زیست با انتقاد از سازمان محیط زیست و تاکید بر کمبود اعتبارات گفت: محیط زیست همان اعتباراتی را هم که داشت برای مقابله با ریزگردها بها نکرد.

مهر نوشت: مهرداد بائوج‌لاهوتی افزود: لایحه مقابله با ریزگردها در فراکسیون محیط ‌زیست و توسعه ‌پایدار مجلس در نشست‌های چند هفته اخیر بررسی شده و سبب تاسف است که با وجود تاکید مجلس برای تامین اعتبارات سازمان حفاظت از محیط زیست برای مقابله با ریزگردها، اما هنوز هیچ اقدامی در این جهت صورت نگرفته است.

به گفته وی، سازمان محیط زیست حتی از منابع مالی که در اختیار داشته نیز نتوانسته است در جهت حل مشکل آلودگی هوا و ریزگردها استفاده کند. این در حالی است که در سال گذشته حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای مقابله با ریزگردها اختصاص داده شده بود اما به سبب عدم برنامه ریزی اصولی، ‌بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان از سوی وزارت نیرو و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان محیط ‌زیست جذب شد.

نایب رئیس دوم فراکسیون محیط زیست تصریح نمود: آلودگی شهرهای بزرگ و به ویژه تهران به مرز بحران رسیده است و ریزگردها نیز مزید سبب شده و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد و سبب افزایش بیماری‌های مختلف می‌شود.

لاهوتی اظهار داشت: البته نباید از نقش همسایگان در کاهش گرد و غبارها غافل شد و در این میان اقدامات آنها نیز بخش اصلی مقابله با ریزگردها را شامل می‌شود.

وی افزود: اگر بخواهیم در مورد بیابان‌زدایی عملکردی موفق داشته باشیم باید کشورهای همسایه نیز به موازات ایران اقداماتی مؤثر را در این مورد انجام دهند. در غیر این صورت موفقیتی حاصل نخواهد شد و سازمان حفاظت محیط زیست به تنهایی نمی‌تواند در مقابله با بیابان زدایی موفق عمل کند و به همین منظور برای موفقیت کامل در این امر مهم باید سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اقدامات بیشتری انجام داده و همکاری مؤثرتری با سازمان حفاظت محیط زیست داشته باشد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.