آماده باش اورژانس در طرح امداد زمستانی/ استقرار آمبولانسها در نقاط برفگیر

اسفند ۱۴۰۲
ممتاز نیوز : رئیس مرکز مدیریت حوادث وفوریتهای پزشکی کشور، از آماده باش کامل اورژانس کشور در طرح امداد زمستانی خبر داد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر محمدتقی طالبیان در نشست هماهنگی طرح زمستانی امداد و نجات، گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل زمستان، افزایش برودت هوا، بارش باران و برف به ویژه در مناطق سردسیر و کوهستانی و افزایش حوادث جاده ای در گردنه های اصلی، پرتردد، ‌حادثه خیز و برفگیر کشور و همچنین احتمال بروز حوادث غیر منتظره همانند ریزش کوه، سقوط بهمن، آبگرفتگی و انسداد راهها، کاهش زمان رسیدن به بالین بیمار و افزایش امنیت خاطر مسافران، حضور پررنگ نیروهای اورژانس و ارائه خدمات مطلوب فوریتهای پزشکی به هموطنان و افزایش رضایتمندی مردم امری ضروری است که در این راستا طرح امداد زمستانی همچون سالهای قبل از ۲۰ آذرماه جاری آغاز می گردد و تا ۲۱ اسفند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این زمینه مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی جلساتی متعددی با پلیس راه، هلال احمر، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، برای بررسی فصول مشترک همکاری فی مابین برگزار می نماید.

طالبیان، هدف از اجرای طرح امداد زمستانی را، کاهش مرگ و میر و معلولیتهای ناشی از حوادث ترافیکی در شهرها و جاده ها، ایجاد هماهنگی بین بخشی با سازمانهای درگیر در طرح، کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار یا مجروح، ایجاد هماهنگی بین مراکز خدمات فوریتهای پزشکی پیش بیمارستانی و بیمارستانی در سطح کشور، ارائه خدمات مطلوب پزشکی به مسافرین و امدادرسانی در زمستان به اتفاق دیدگان حوادث ترافیکی و محیطی، افزایش پوشش امداد جاده ای در نقاط برفگیر و اتفاق خیز عنوان کرد.

وی ادامه داد: در این راستا علاوه بر استقرار تمامی آمبولانسهای اورژانس ۱۱۵ ، ‌تمامی پایگاههای اورژانس ۱۱۵ و همچنین پایگاههای امداد هوایی جهت ارائه خدمات پزشکی به اشخاص اتفاق دیده نیز در آماده باش کامل قرار دارند. همچنین آمبولانسهای ۴WD موجود در مراکز آماده و به تجهیزات فنی زمستانی مانند زنجیر چرخ و… مجهز شده اند. همچنین برنامه ریزی لازم جهت فراخوان نیروهای خارج از شیفت جهت مقابله با شرایط بحرانی در فصل سرما و برف‌ انجام شده است.

به گفته طالبیان، تدابیر لازم جهت ذخیره مواد غذایی، ‌دارو و وسایل گرمایشی در پایگاههای مستقر در گردنه های برفگیر انجام گرفته است، بطوریکه پایگاههای امداد و نجات بتواند به عنوان سرپناه در راه ماندگان مورد استفاده قرار گیرند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.