آمادگی افتتاح دومین و بزرگترین طرح ذخیره سازی گاز طبیعی ایران و خاورمیانه

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

دومین و بزرگترین طرح ذخیره سازی گاز طبیعی ایران و خاورمیانه و پانزدهمین پالایشگاه گاز کشور در استان خراسان رضوی حوزه شهرستان سرخس در هفته دولت افتتاح می‌باشد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی مسعود سامی وند مدیرعامل ین شرکت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر رمز ماندگاری این شهیدان را ایمان به خدا، ساده زیستی مردمی بودن آنها داسنت و گفت: با توجه به اینکه اولین ماه آغاز به کار دولت تدبیر و امید مصادف با آغاز هفته دولت است همه دستگاههای اجرایی می‌بایست تلاش کنند تا شعارهای دولت یازدهم  و همچنین زمینه اجرای سیاست های این دولت براساس حماسه اقتصادی و سیاسی در کشور نیز فراهم شود.


سامی وند اظهار داشت: شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی ایران یک شرکت استراتژیک برای تامین انرژی و به عنوان پشتوانه موثر برای مصارف گاز خانگی، صنعتی، صادرات و تزریق به میادین نفتی برای ازدیاد برداشت به شمار می آید.


مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی تصریح کرد: با اجرای طرحهای تنظیم ذخیره سازی گاز طبیعی در اقصی نقاط کشور علاوه بر احیا مخازن هیدروکربوری تخلیه شده سبب رونق اقتصادی در مناطق مختلف شده است.


وی ادامه داد: این شرکت با طراحی، ساخت ، نصب و راه اندازی اولین مجتمع پالایشگاهی وذخیره سازی گاز طبیعی در ایران و خاورمیانه توانست کشور را از رتبه ۳۳ به ۱۹ جهان در بین کشورهای دارای تکنولوژی ذخیره سازی گاز طبیعی ارتقا دهد.


سامی وند تاکید کرد: ما آماده ایم تا دومین و بزرگترین مجتمع پالایشگاهی و ذخیره سازی گاز طبیعی کشور به نام ثامن الحجج (ع) و پانزدهمین پالایشگاه  گازی با حضور مقامات کشوری را افتتاح می شود که با این کار تا ایران اسلامی را به رتبه پنجم جهان برسانیم و با اجرای طرحهای متعدد ذخیره سازی گاز طبیعی در سایر استانهای کشور رتبه برتر کشورهای دارای این تکنولوژی را به جمهوری اسلامی ایران اختصاص دهیم.


وی طرح ذخیره سازی گاز طبیعی سراجه – اتمام فاز اول (قم)، طرح ذخیره سازی گاز طبیعی شوریجه (سرخس)، طرح ذخیره سازی گاز طبیعی گنبدهای نمکی (کاشان)، طرح ذخیره سازی گاز طبیعی یورتشا (ورامین)، طرح ذخیره سازی گاز طبیعی احمدی (شیراز)، طرح ذخیره سازی گاز طبیعی قزل تپه (گنبد کاووس)، طرح پیشنهادی ذخیره سازی گاز طبیعی در میادین باباقیر، بانکول ، ویزنهار (ایلام)، طرح پیشنهادی ذخیره سازی گاز طبیعی در میدان مختار را از جمله طرح های در دست اقدام در مراکز پرمصرف گاز برشمرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.