آمادگی اتاق بازرگانی برای کمک به بورس

رئیس اتاق بازرگانی تهران می‌گوید که این تشکل بخش خصوصی آمادگی دارد تا در تمامی بخش‌ها به بهبود شرایط بازار سرمایه کمک کند.

آمادگی اتاق بازرگانی برای کمک به بورس

به گزارش ممتاز نیوز، مسعود خوانساری امروز(شنبه) در نشست اعضای اتاق بازرگانی تهران با رئیس سازمان بورس، اظهار کرد: یکی از معضلات مهمی که بازار سرمایه ایران با آن رو به روست دخالت مستقیم دولت در این بازار است. با وجود آنکه سازمان بورس یک سازمان غیردولتی به حساب می‌آید اما ما شاهد مداخله دولت در امور آن هستیم که بخشی از مشکلاتی که امروز این بازار با آن مواجه است تحت تاثیر همین دخالت رخ داده است.

وی با بیان اینکه با در کنار هم قرار گرفتن بورس و اتاق بازرگانی می‌توان انتظار داشت که لااقل بخشی از مشکلات این بازار حل شود، تاکید کرد: برخی از مشکلات سازمان بورس به شکل مستقل امکان حل شدن ندارد اما اتاق بازرگانی امکان مطرح کردن آنها و انجام پیگیری‌های لازم برای حل این معضلات را خواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: نظرات بخش خصوصی باید در زمان اتخاذ تصمیمات جدید لحاظ شود. این بخش با توجه به تجربه‌ای که در حوزه‌های مختلف اقتصادی دارد، قطعا نظرات کارگشا و مهمی را در رابطه با سیاست‌های جدید خواهد داشت و در صورت استفاده به موقع از این نظرات، جلوی بسیاری از مشکلات در آینده گرفته خواهد شد.

به گفته خوانساری، یکی از خواسته‌های بخش خصوصی از رئیس سازمان بورس، جلوگیری از اعلام دستوری فروش یا عدم فروش سهام از سوی دولت است که در سال‌های گذشته به بازار سرمایه و اعتماد سهامداران آسیب جدی وارد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد ما در سال‌های گذشته با مشکلات و محدودیت‌های جدی مواجه بوده و به نظر می‌رسد بخش مهمی از این محدودیت‌ها در سال جاری و سال آینده نیز ادامه پیدا کند. از این رو بخش خصوصی و به طور خاص اتاق بازرگان آمادگی دارد تا نظرات و کمک‌های خود را برای بهبود شرایط اقتصادی ارائه کند و در این بین بورس نیز یکی از بخش‌هایی است که می‌تواند روی کمک بخش خصوصی حساب باز کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.