آمارها چه می‌گویند؟/ زهر حمله استقلال و استحکام دفاع پرسپولیس

بررسی آماری نشان می‌دهد که تیم فوتبال پرسپولیس در ۱۱ هفته ابتدایی رقابت‌های لیگ برتر عملکرد بهتری در خط دفاع نسبت به استقلال داشته است.

آمارها چه می‌گویند؟/ زهر حمله استقلال و استحکام دفاع پرسپولیس

به گزارش ممتاز نیوز، داربی ۹۹ پایتخت دو تیم استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به مصاف هم می‌روند. این بازی روز سه‌شنبه، ۲۹ آذر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

یکی از مسائلی که همیشه در داربی مطرح بوده، بحث رد و بدل شدن گل در داربی‌های پایتخت است. معمولا در تقابل استقلال و پرسپولیس به خاطر حساسیت‌هایی که وجود دارد، دو تیم شیوه تدافعی به خود می‌گیرند و تلاش می‌کنند که در وهله اول گل دریافت نکند.

یکی از مسائل مهم در این زمینه، آمادگی مهاجمان دو تیم پیش از داربی است که با وجود این حساسیت، مهاجمان بتوانند از تک موقعیت‌های پیش آمده بهترین استفاده را بکنند و تیم‌شان را پیشتاز داربی کنند.

در داربی ۹۹ پایتخت، شرایط برای ۲ تیم متفاوت است و استقلال و پرسپولیس تا اینجای کار به لحاظ دفاعی و تهاجمی ‌آمار و ارقام متفاوتی را برجای گذاشته‌اند.

پرسپولیس، پیشتاز در خط دفاع

تیم فوتبال پرسپولیس با ۳ گل خورده، تا هفته یازدهم لیگ برتر، بهترین خط دفاعی را داشته است. قرمزپوشان پایتخت در خط دفاعی تا اینجای کار عملکرد بهتری نسبت به رقبا داشته‌اند و موفق شدند در صدر جدول مسابقات قرار بگیرند. در مقابل، استقلالی‌ها عملکرد ضعیف‌تری در خط دفاع داشته‌اند و ۶ گل دریافت کرده‌اند. علیرضا بیرانوند با ثبت ۸ کلین‌شیت، آمار خوبی را برای پرسپولیس در دفاع ثبت کرده و سید حسین حسینی ۶ کلین‌شیت به ثبت رسانده است و از این حیث آمار ضعیف‌تری نسبت به بیرانوند دارد.

خط حمله زهردار استقلال

به طور کلی دو تیم استقلال و پرسپولیس نسبت به دیگر تیم‌های لیگ، نتوانستند آمار ایده‌آلی در خط حمله داشته باشند اما آمار نشان می‌دهد که شاگردان ساپینتو عملکرد بهتری در خط حمله از خودشان برجای گذاشته‌اند. آبی‌های پایتخت تا هفته یازدهم لیگ، ۱۲ گل و پرسپولیسی‌ها ۱۱ گل به ثمر رسانده‌اند. محمد محبی و کوین یامگا به ترتیب با ثبت ۴ و ۳ گل بهترین عملکرد را در گلزنی برای استقلال داشته‌اند و یورگن لوکادیا با ۶ گل، برترین گلزن پرسپولیس و رقابت‌های لیگ برتر به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.