آمار ابتلا به ترومبوز مغزی در ماه رمضان بالا می رود

ترومبوز یا سینوس مغزی بر اثر از دست رفتن آب در ماه رمضان بیشتر شاهد می شود.

دکتر محمد رضا معتمدی، متخصص مغز و اعصاب در این خصوص به خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، گفت: این عارضه در اثر لخته شدن خون در مغز اتفاق می افتد، این موضوع باعث می شود خون به درستی از مغز تخلیه نشود و فشار در مغز بالا برود که این می تواند باعث سکته مغزی شود.

وی افزود: در ماه رمضان خصوصاً در این فصل با گرمای هوا و این که فاصله بین سحر تا افطار زیاد است و فرد نمی تواند به اندازه کافی مایعات بنوشد و بر اثر تعریق بدن آب زیادی از دست می دهد آمار ابتلا به سینوس مغزی افزایش پیدا می کند.

این متخصص همچنین تصریح کرد: علاوه بر این که خانم هایی که برای روزه داری قرص ضد بارداری مصرف می کنند و فعالیت بدنی آنها زیاد است در اثر مصرف این قرص ها و بالارفتن انعقاد خون دچار سینوس مغزی می شوند.

** درمان سینوس مغزی با کنترل جریان خون در مغز

معتمدی در خصوص درمان سینوس گفت: در ابتدا باید از احتمال ایجاد این عارضه جلوگیری کرد به این صورت که افرادی که فعالیت بدنی زیاد دارند، خانم هایی که قرص ضد بارداری مصرف می کنند یا افراد سیگاری باید توجه داشته باشند که به وفور مایعات مصرف کنند ولی در صورت ابتلا با مراجعه به پزشک و با مصرف داروها ضدلخته که ورم مغزی ، جریان و فشار خون را در مغز کنترل می کند این عارضه را درمان کنند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.