آمار تکان‌دهنده بیش فعالی بین کودکان آمریکایی

آمارها حاکی از ابتلا طیف وسیعی از کودکان آمریکایی به بیماری بیش فعالی دارد و این موجب نگرانی عمیق در مجامع درمانی شده است.

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(دانا خبر)، جدیدترین گزارش‌ها حاکی از ابتلای ۸۱ درصد از کودکان آمریکایی به بیماری ADHD با همان بیش فعالی و مصرف دارو برای کنترل این بیماری در آنهاست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، گفتنی است، در حدود ۷ درصد از این کودکان در حال حاضر تحت مصرف دارو قرار دارند و پزشکان اظهار امیدواری کرده‌اند که کنترل آنها به ویژه توسط والدینشان آسان‌تر می شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، به طول کلی ۷ و نیم درصد از کودکان آمریکایی بین سنین ۶ الی ۱۷ دارو برای کنترل این مشکل مصرف می‌کنند.

براساس آمارها ۹ و ۷ دهم درصد از این جمعیت را پسران و ۵ و ۲ دهم درصد را دختران تشکیل می‌دهند.

پزشکان در یک مطالعه دیگر تاثیر این داروها بر رفتار فرزندان را از والدین جویا شده براین اساس ۵۵ درصد از والدین اعلام کرده‌اند که مصرف دارو بر رفتار فرزندان بسیار موثر بوده، ۲۶ درصد اعلام کرده‌اند که تا حدی کمک کرده به تعادل رفتاری فرزند آنها و ۱۹ درصد دیگر نیز اعلام کرده‌اند که داروها هیچ اثری نداشته است.

پزشکان امیدوار هستند در آینده از طریق درمان‌های روان درمانی و روانشناسی به جای مصرف داروهای پرعارضه بتوانند این مشکل در کودکان را برطرف نمایند.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.