آمار مرگبار رودخانه کرج

وی تصریح کرد: این در حالی است که شنا کردن در هر محیطی مجاز نیست و شهروندان نمی‌توانند در همه رودخانه‌ها و دریاها و دریاچه‌ها شنا کنند.

فارس: رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه استان البرز گفت: طی یک ماه گذشته ۱۴ نفر در رودخانه کرج غرق شدند.

 علیرضا برزگر اظهار داشت: همواره در فصل تابستان و با گرم‌ شدن هوا، مردم گرایش بیشتری برای شنا کردن در محیط‌هایی مانند دریاها و رودخانه‌ها پیدا می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: این در حالی است که شنا کردن در هر محیطی مجاز نیست و شهروندان نمی‌توانند در همه رودخانه‌ها و دریاها و دریاچه‌ها شنا کنند.
 
رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه استان البرز با اشاره به لزوم توجه شهروندان به علائم هشدار دهنده گفت: این هشدارها برای حفظ سلامت و ایمنی شهروندان ارائه می‌شود و لازم است خانواده‌ها توجه ویژه به این موارد داشته باشند.
 
برزگر ادامه داد: عدم توجه به علائم ممنوعیت شنا در رودخانه کرج و سد امیرکبیر خسارات جانی زیادی ایجاد کرده و برخی از آنها غیر قابل جبران است.
 
این مسئول ابراز داشت: به عنوان نمونه تنها در خرداد ماه سال جاری ۱۴ نفر بر اثر غرق شدن در رودخانه کرج جان خود را از دست داده‌اند.
 
رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه استان البرز خاطرنشان کرد: با تحقیقاتی که انجام دادیم، این افراد در مناطق غیر مجاز شنا کرده و این در حالی است که مسلط به این ورزش نیز نبودند.
 
برزگر تاکید کرد: تعدادی از غرق شدگان نیز نوجوان و جوان هستند که به دلیل بی توجهی و عدم نظارت خانواده‌ها به هنگام شنا در رودخانه کرج و اطراف سد امیرکبیر غرق شده‌اند.
 
وی متذکر شد: اگر خانواده‌ها به علائم هشدار دهنده توجه داشتند، هرگز شاهد غرق شدن این جوانان نبودیم.
 
برزگر در پایان اذعان داشت:  تقاضای ما از شهروندان این است که به علائم هشدار دهنده در زمان شنا کردن توجه داشته و از شنا در محیط‌های غیر مجاز بپرهیزند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.