آمار کاندیداهای انتخابات مجلس به ۱۵هزار و ۲۰۰ نفر رسید

هادی طحان نظیف اعلام کرد: پس از ۳ ماه بررسی، در مجموع صلاحیت ۷۵درصد از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس مورد تایید قرار گرفت و تعداد نهایی کاندیداها به بیش از ۱۵هزار و ۲۰۰ نفر رسید.

آمار کاندیداهای انتخابات مجلس به ۱۵هزار و ۲۰۰ نفر رسید

به گزارش ممتاز نیوز، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: پس از ۳ ماه بررسی‌ صلاحیت داوطلبان از سوی هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان امشب مهلت بررسی صلاحیت ها داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان می‌رسد.

وی گفت: در مجموع صلاحیت بیش از ۱۵ هزار ۲۰۰ نفر از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس مورد تایید قرار گرفت و بر این اساس حدود ۷۵ درصد از داوطلبان به‌ تأیید صلاحیت رسیدند که نصاب قابل توجه در برگزاری انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران است و تاکنون سابقه نداشته است.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: اسامی نهایی افراد تایید صلاحیت شده را تا پایان امشب به وزارت کشور اعلام می‌کنیم و فردا نیز وزارت کشور به داوطلبان اعلام نهایی خواهد داشت.

به گفته طحان نظیف پس از اعلام وزارت کشور، داوطلبان می‌توانند نماینده‌های خود در شعب اخذ رای را در سامانه داوطلب ثبت کنند.

وی در پایان تاکید کرد: بر اساس قانون انتخابات، این اعلام، اعلام نهایی است و دیگر تغییری نسبت به اسامی افراد تایید صلاحیت شده نخواهیم داشت.

انتهای پیام/


ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.