آمریکایی‌ها در طرح گفتگوی خود با ایران مواضع غیرقانونی را دنبال می‌کنند

فروردین ۱۴۰۳

“عضو هیئت علمی دانشگاه تهران” با بیان اینکه آمریکایی‌ها درصددند که با ایران مذاکره مستقیم داشته باشند، اما حاضر به انعطاف‌پذیری نیستند، گفت: مذاکره باید منافع هر دو طرف را دنبال کند تا به نتیجه برسد؛ در دولت اوباما مذاکره و گفتگو مطرح بود، اما در عمل اقداماتی خلاف آن انجام شد و با اتخاذ تحریم‌ها علیه ایران مواضع غیرقانونی را دنبال کرد.

فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه دولتمردان آمریکایی همواره در ارتباط با ایران از کلمه گفتگو استفاده می‌کنند، اظهارداشت: “مذاکره” یک گفتگوی دوسویه در شرایط برابر است که طرفین حق بیان و دفاع از حقوق خود را دارند، اما آمریکایی‌ها در طرح این مباحث منافع خود را دنبال می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید در مذاکره یک نوع انعطاف از سوی طرفین وجود داشته باشد، تصریح کرد: دولت آمریکا نمی‌خواهد هیچ امتیازی به ایران بدهد، لذا چنین گفتگوی یک طرفه‌ای هیچگاه به نتیجه نمی‌رسد.

این کارشناس آمریکا با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها درصددند که با ایران مذاکره مستقیم و رودرویی داشته باشند، اما حاضر به انعطاف‌پذیری نیستند خاطرنشان کرد: مذاکرات باید منافع هر دو طرف را دنبال کند تا به نتیجه برسد؛ در دولت اوباما مذاکره و گفتگو مطرح بود، اما در عمل اقداماتی خلاف مذاکره انجام شد و تحریم‌ها را علیه ایران افزایش دادند و مواضع غیرقانونی را دنبال می‌کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در پایان با اشاره به اینکه ایران باید در امر مذاکره محتاطانه عمل کند و بی‌جهت وارد مذاکره‌ای وارد نشود که هیچ نتیجه‌ای برای ما ندارد، خاطرنشان کرد: دولت آمریکا در نظر دارد تا از موضع قدرت وارد مذاکره با ایران شود و بیشترین امتیاز را بگیرد، لذا این امر در عمل با لفظ مذاکره هم‌خوانی ندارد و نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.