آمریکا دشمن اسلام است

جام جم آنلاین: مجله آمریکایی “تایم” تظاهرات در کشورهای عربی و اسلامی را نشانه دشمنی آمریکا با اسلام دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مجله تایم در گزارشی نوشت: رویدادهای اخیر نشانه دشمنی آمریکا با اسلام است. اقداماتی نظیر اهانت به نسخه هایی از قرآن، یا انتشار ویدیویی توهین آمیز درباره پیامبر موجب برافروختن خشم این مسلمانان علیه آمریکا می شود؛ مسلمانان این اهانت ها را سیاست آمریکا می دانند.

تایم افزود: آیا آمریکا می تواند کاری برای توقف موج تظاهرات که در بسیاری از موارد در کشورهای اسلامی خشونت آمیز است، و این هفته نیز به سفارتخانه های آمریکا و هم پیمانان آن کشیده شد، کاری انجام دهد؟ جواب کوتاه به این سئوال “نه” می باشد.

این مجله آمریکایی با اشاره به ادعاهای “جی کارنی” سخنگوی کاخ سفید مبنی براینکه این اعتراضها “علیه سیاستهای آمریکا و دولت و ملت این کشور نیست؛ بلکه علیه ویدیو” است، خاطرنشان کرد: خشم عمیق (مسلمانان) از سیاست خارجی آمریکا از مدتهایی طولانی وجود دارد و تلاشهای اوباما در تغییر این مسأله شکست خورده است.

در ادامه این گزارش آمده است: موارد مختلف توهین های آمریکا به اسلام به منظور اثبات این موضوع استفاده می شود که، خشمگین کردن اعراب فقط سیاست خارجی آمریکا و در راستای منافع و اهداف دیگر نیست؛ بلکه بیانگر دشمنی عمیق این کشور با اسلام است.

تایم افزود: در دوران ریاست جمهوری بوش نیز مسلمانان همواره به دلیل جنگ عراق و افغانستان و حمایت بدون قید و شرط آمریکا از اسرائیل که همچنان در حال حمله به فلسطینی ها است، و نفاق در ادعای دمکراسی و آزادی و همدستی با دوستان مستبد، خشم خود را از آمریکا ابراز داشته اند. خشم ملتهای عرب از تغییرات اوباما پس از دولت بوش نیست؛ بلکه به دلیل ادامه شدیدتر سیاستهای بوش در خاورمیانه است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.