آمریکا می تواند نفت صادر کند

شنبه ۲۷ خرداد – ۰۵:۰۵:۳۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

به پیش بینی موسسه نفت آمریکا؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- رئیس مؤسسه نفت آمریکا اعلام کرد رشد تولید نفت می تواند این کشور را به صادرکننده نفت تبدیل کند.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، جک جرارد، رئیس مؤسسه نفت آمریکا (ای پی آی) اعلام کرد با رسیدن تولید نفت ایالات متحده به سطحی بی سابقه، این کشور به تدریج می تواند محدودیت های صادرات نفت خود را کنار بگذارد.
طبق اعلام دولت آمریکا، با رشد فناوری های استفاده از ذخایر نامتعارف نفت، در سه ماه نخست سال جاری میلادی تولید نفت این کشور به بالاترین حد فصلی خود در ۱۴ سال گذشته رسید.
جرارد اعلام کرد تحول در ثروت های نفتی آمریکا ایجاب می کند حمایت بیشتری از تولیدکنندگان نفت و گاز این کشور صورت گیرد و سیاست های انرژی آن نیز متحول شود.
رئیس مؤسسه نفت آمریکا گفت: با افزایش روزافزون تولید ما در این کشور، اصلاح سیاست های انرژی اهمیت بیشتری پیدا می کند.
قوانین داخلی آمریکا صادرات نفت خام تولیدی در این کشور را تنها با اجازه رئیس جمهوری مجاز می کند که در عمل، سبب توقف صادرات آن شده است.
اطلاعات مؤسسه نفت آمریکا نشان می دهد با وجود افزایش تولید، در ماه آوریل سال جاری میلادی این کشور همچنان ۵۶ درصد از نیاز خود را به نفت خام از طریق واردات تأمین می کرده است.
جرارد همچنین از افزایش صادرات ال ان جی آمریکا حمایت کرد؛ وزارت انرژی آمریکا هم اکنون طرح های مربوط به این مسئله را در دست بررسی دارد.
رئیس مؤسسه نفت آمریکا معتقد است پایین بودن قیمت های داخلی گاز در آمریکا سبب خواهد شد در نهایت تولید این سوخت در این کشور کاهش یابد.
وی با رد بسیاری از نگرانی های اولیه درباره صادرات نفت آمریکا گفت: اگر بازار نفت به حال خود گذاشته شود، می تواند توازن خود را به دست آورد.
برخی قانون گذاران آمریکایی از دولت این کشور خواسته اند در برابر رشد فزاینده صادرات سوخت واکنش نشان دهد زیرا فروش انرژی به خارجی ها سبب افزایش قیمت داخلی آن خواهد شد.
جرارد در دوره ریاست خود بر مؤسسه نفت آمریکا از سال ۲۰۰۸ میلادی تا کنون، نمایندگی شرکت های بزرگی همچون اکسون موبیل و شورون را در اختیار داشته است.
وی از مخالفان سرسخت سیاست های دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری کنونی آمریکاست و به عقیده او، دولت اوباما از آغاز کار خود، انرژی های تجدیدپذیر را به سوخت های فسیلی ترجیح می داده است.
با این همه، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، دولت آمریکا رویکرد دوستانه تری نسبت به شرکت های نفتی پیدا کرده و به آنها فرصت بیشتری داده است تا خود را با قوانین زیست محیطی جدید تطبیق دهند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۶۱۷۰۵۳۶۰۹۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.