آمریکا، کشته شدن غیرنظامیان در حمله پهپادی به افغانستان را تایید کرد

ارتش آمریکا کشته شدن غیرنظامیان در حمله پهپادی به خودرویی در کابل را پذیرفت.

آمریکا، کشته شدن غیرنظامیان در حمله پهپادی به افغانستان را تایید کرد

به گزارش ممتاز نیوز، ارتش آمریکا پذیرفت که در حمله پهپادی این کشور به خودرویی در کابل، پایتخت افغانستان به جای جنگجویان داعش غیرنظامیان کشته شدند.

واشنگتن کشته شدن ۱۰ غیرنظامی در این حمله پهپادی پیش از خروج آخرین نظامیانش از افغانستان را «اشتباهی دلخراش» خواند. هفت نفر از کشته‌شدگان در این حمله کودک بودند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا بابت این حمله پهپادی مرگبار که تنها سه روز پس از حمله انتحاری به فرودگاه کابل صورت گرفت عذرخواهی کرد.

مقامات وزارت دفاع آمریکا پس از حمله روز ۲۹ اوت (هفتم شهریور/سنبله) تاکید می کردند این حمله به درستی انجام شد. واشنگتن در آن زمان ادعا می‌کرد که خودروی یک بمبگذار انتحاری را که به دنبال حمله به فرودگاه کابل بود هدف گرفته است.

چند مقام رسمی آمریکا پیش از این گفته بودند که وزارت دفاع این کشور کشته شدن افراد غیرنظامی در حمله پهپادی مرگبار به خودرویی در کابل، پایتخت افغانستان را خواهد پذیرفت.

امال احمدی، شهروند افغان که در این حمله ۱۰ عضو خانواده‌اش را از دست داد هفته گذشته در گفتگو با آنلیز بورجس، خبرنگار یورونیوز گفته بود: «آمریکا اشتباه بزرگی کرد که در اینجا غیرنظامیان را هدف گرفت.»

روزنامه نیویورک تایمز هفته گذشته گزارش داده بود راننده خودرویی که در حمله پهپادی آمریکا کشته شد به احتمال زیاد کارمند یک سازمان مردم‌نهاد بود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.