آمریکایی ها با احتیاط پول خرج می کنند+نمودار کاهش رشد اقتصادی

کاخ سفید پیش بینی رشد اقتصادی برای سال ۲۰۱۲ را بعد از اعلام رشد ضعیف ۱٫۵ درصدیِ تولید ناخالص داخلی از سوی دپارتمان تجارت کاهش داد. به بیان دیگر واشنگتن تا پایان سال جاری میلادی و برای سال آینده، شاهد رشد ۲٫۶ درصدی در ثروت ملی خواهد بود. این در حالی است که آمریکا برای سال جاری و سال آینده به ترتیب رشد ۲٫۷% و ۳% را پیش بینی کرده بود.

صندوق بین المللی پول نیز رشد ۲% برای ۲۰۱۲ و ۲٫۳% برای ۲۰۲۴ را پیش بینی کرده بود که ارقام کاخ سفید به مراتب بالاتر است.
یکی از دلایل کاهش رشد اقتصادی آمریکا، کاهش مصرف خانوارها اعلام شده است. به طوری که این شاخص رقم بسیار ضعیف ۱٫۵% را نشان می دهد در حالیکه در سه ماهۀ اول سال جاری این میزان ۲٫۴% بود.  آمریکایی ها از خرید اتومبیل چشم پوشی کرده اند.

بیکاری به بالای ۸% جمعیتِ فعال رسیده و عدم اطمینان نسبت به تغییر و تحولات مربوط به کاهش مالیات تا پایان سال جاری سبب شده تا آمریکایی ها احتیاط بیشتری برای خرج کردن پولهایشان از خود نشان دهند. نرخ پس انداز در ایالات متحدۀ آمریکا طی یکسال اخیر با رقم ۴% درآمدها در بالاترین میزان خود قرار دارد. ازآنجایی که برای کاهش بیکاری، ایالات متحدۀ آمریکا نیازمند رشد سالیانۀ ۲ درصدی در اقتصاد است، کاخ سفید تا پایان سال جاری نرخ بیکاری را ۷٫۹% و برای سال ۲۰۲۴ نیز رقم ۷٫۶% را پیش بینی کرده است که ارقام بالایی است.
نمودار ذیل روند رشد اقتصادی آمریکا را در چهار دورۀ سه ماهۀ از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ به تصویر کشیده است:
 

لزاکو/ ۳۰ جولای ۲۰۱۲
ترجمه: زهرا خدایی

۲۶۳۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.