آمریکایی ها بهانه دخالت در امور مصر را یافتند

مقامات آمریکایی مدعی شدند این کشور و مصر تلاش می‌کنند یک طرح جدید امنیتی برای مقابله با وخامت اوضاع در شبه جزیره سینا تهیه کنند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه نیویورک تایمز آمریکا ؛ این روزنامه عصر روز شنبه به نقل از منابعی که نامشان فاش نشده است نوشت، وزارت دفاع آمریکا با مقامات مصری درباره تبادل اطلاعات با ارتش و پلیس مصر در سینا، گفتگو کرده است.
 
این اطلاعات شامل شنود مکالمات تلفن همراه و بی‌سیم فعالان و تصاویر هوایی تهیه شده توسط ماهواره ها یا هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین است. این مذاکرات در سطح مسئولان نظامی و اطلاعاتی و همچنین دولت محمد مرسی رئیس جمهور مصر صورت گرفته است.
 
روزنامه آمریکایی افزود : هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا که هفته گذشته سفری دوره‌ای به آفریقا داشت، با هشام قندیل نخست وزیر جدید مصر تلفنی در این باره گفتگو کرده است. نیویورک تایمز تاریخ این گفتگوی تلفنی را فاش نکرد.
 
براساس این گزارش ، فعالانی که حمله روز یکشنبه را در صحرای سینا صورت دادند ، مظنون به عضویت در یک گروه اسلامی تندرو مصری هستند که مصر حملات سالهای اخیر را به آن نسبت می‌دهد.
 
درحمله روز یکشنبه در شبه جزیره سینا نزدیک مرز فلسطین اشغالی ۱۶ سرباز مصری کشته شدند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.