آمریکا باید گام نخست را بردارد؛ ایران آماده مذاکرات جدی است

بازتاب اظهارات روحانی در رسانه‌های غربی؛

ایران > سیاست‌خارجی– همشهری آنلاین:
اظهارت دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در نخستین نشست مطبوعاتی رئیس دولت یازدهم، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های آمریکایی داشته است.

به گزارش مهر، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با اشاره به اظهارات سه‌شنبه ۱۵ مرداد ماه دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان نوشت: رئیس جمهور تازه ایران در نخستین کنفرانس مطبوعاتی‌اش خواستار مذاکرات جدی برای حل مسئله هسته‌ای ایران شد که یک دهه است ادامه دارد.

این روزنامه آمریکایی همچنین در برداشتی از اظهارات دکتر روحانی مدعی شد: آقای روحانی در این نشست خبری، بارها بر باز بودن ایران برای مذاکرات مستقیم با آمریکا اشاره کرد، امری که سال‌ها نمی‌شد به آن فکر کرد.

همچنین این روزنامه نوشت: آقای روحانی در عین حال تاکید کرد که این آمریکا است که باید قدم نخست را برای برای حل گره هسته‌ای با ایران بردارد.

شبکه آمریکایی “ای بی سی نیوز” نیز با پرداختن به اظهارات دکتر روحانی نوشت: دکتر روحانی در نخستین کنفرانس مطبوعاتی‌اش بعد از سوگند ریاست جمهوری با دفاع از عملکرد و برنامه هسته‌ای ایران از تحریم‌های آمریکا و غرب انتقاد کرد.

این شبکه با اشاره به پاسخ آقای روحانی به سوال خبرنگار این شبکه از وی دربارهٔ تاثیر تحریم‌های تازه تصویب شده علیه ایران نوشت: روحانی از آمریکا به خاطر ارسال پیام‌های ضد و نقیض و جنگ‌طلبانه انتقاد کرد.

همچنین در گزارش این شبکه آمده است که دکتر روحانی بر مصمم بودن ایران برای حل و فصل مناقشه هسته‌ای با غرب و آمریکا تاکید کرده و گفت که آماده ورود به مذاکرات جدی و واقعی است.

دیگر روزنامه آمریکایی یعنی “لوس آنجلس تایمز ” نیز با پرداختن به اظهارات سه‌شنبه ۱۵ مرداد ماه دکتر روحانی نوشت: ایران آماده مذاکرات سریع و جدی با قدرت‌های جهانی بر سر برنامه هسته‌ای خود است.

این روزنامه در بخش دیگری نوشت: آقای روحانی بارها تأکید کرده است که می‌توان با قدرت‌های جهانی به توافقی دست یافت که بر اساس آن ایران بتواند به غنی‌سازی اورانیوم ادامه دهد و در عین حال هم غرب مطمئن شود که برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. عدالت خواه:

    ایران باید برای احقاق حقوقش در تمامی مجامع بین المللی حضور یابد وتمامی حقوقش مطالبه کند انرژی صلح آمیز هسته ای بر گشت پول های بلوکه شده واقتصادی بدون مانع وتحریم حق ماست مطمینا سکوت نخواهیم کرد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.