آمریکا برای جبران حیثیت از دست‌رفته‌اش در سوریه تلاش می‌کند

فروردین ۱۴۰۳

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حمله به سوریه از سوی آمریکا نشان‌دهنده ضعف این کشور است، گفت: عملیات محدود و احتمالی آمریکا بیشتر با هدف جبران حیثیت از دست‌رفته این کشور در بحران سوریه است.

علاءالدین بروجردی نماینده بروجرد و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تهدید آمریکا مبنی بر حمله نظامی به سوریه گفت: حمله به سوریه از سوی آمریکا نشان‌دهنده ضعف این کشور است.
 
وی ادامه داد: آمریکا در آغاز بحران سوریه اعلام کرده بود ظرف چند ماه ساختار حاکم براین کشور را تغییر خواهد داد، اما علی‌رغم بهره‌گیری از تمام امکانات خود و هم‌پیمانانش در منطقه موفق به این کار نشده و ضربه حیثیتی شدیدی را متحمل شد.
 
بروجردی در ادامه تصریح کرد: عملیات محدود آمریکا بیشتر با هدف جبران حیثیت از دست‌رفته این کشور در ارتباط با جنگ سوریه است.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سخنان “جان کری” وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه «اگر به سوریه حمله نکنیم ایران جری‌تر خواهد شد»، اظهار داشت: چیزی که بیش از همه آمریکا به دنبال آن است جبران ضربه حیثیتی است که در جنگ سوریه متحمل شد؛ از این نظر که جمهوری اسلامی ایران از آغاز این جنگ اعلام کرده بود که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد.
 
بروجردی در ادامه بیان کرد: متاسفانه غربی‌ها به بدترین شکل و با استفاده از گروه‌های تروریستی و قتل‌عام گسترده مردم بی‌گناه و در نهایت کاربرد سلاح شیمیایی از این روش استفاده کرده و شکست خوردند.
 
وی تاکید کرد: غرب این مسئله را که امروز تحلیل جمهوری اسلامی ایران تحلیل حاکم بر افکار عمومی جهان است برنمی‌تابد، حتی این مسئله در مورد هم‌پیمانان آمریکا نیز صدق می‌کند که می‌توان به مخالفت پارلمان انگلیس در حمله به سوریه اشاره کرد و به همین جهت احساس می‌کند که عدم حمله به سوریه برای ایران برد محسوب می‌شود.
 
نماینده بروجرد در پایان خاطرنشان کرد: اگر آمریکایی‌ها بخواهند عملیات نظامی شدیدی به سوریه انجام دهند محدود به سوریه نخواهد بود و قطعا آتشی است که همه منطقه را فرا خواهد گرفت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.