آمریکا برای مذاکرات بدون شرط با کره شمالی اعلام آمادگی کرد

یک مقام ارشد کاخ سفید عصر پنجشنبه (به وقت محلی) گفت که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا مایل است بدون پیش‌شرط با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برای گفت وگو در مورد خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره دیدار کند.

آمریکا برای مذاکرات بدون شرط با کره شمالی اعلام آمادگی کرد

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از چاینا مورنینگ پست، جان کربی سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد: ما حاضریم بدون پیش شرط بنشینیم و با رهبر کره شمالی مذاکره کنیم.

کربی با اشاره به اینکه پیونگ یانگ به این پیشنهاد کاخ سفید پاسخ مثبت نداده است، خاطرنشان کرد: اما پیشنهاد ما هنوز روی میز است.

این پیشنهاد در حالی از سوی کاخ سفید مطرح شده است که رئیس جمهور آمریکا قرار است میزبان نشستی با ژاپن و کره جنوبی باشد که در آن برنامه هسته‌ای و موشکی پیونگ یانگ یکی از موضوعات اصلی در دستور کار خواهد بود.

بایدن تاکنون برخلاف سلف خود، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا که سه بار شخصاً با کیم ملاقات کرد، به دنبال پیشرفت به سمت خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره از طریق گفت وگو میان مقامات بلندپایه واشنگتن و پیونگ یانگ نبوده است.

پیشنهاد دیدار در سطح بالا که کربی بدون مشخص کردن زمان ارائه کرد، نشان می‌دهد که دولت بایدن قصد دارد تلاش‌های خود را برای ارتباط با کره شمالی افزایش دهد.

کربی با اشاره به عدم پاسخگویی پیونگ یانگ به دولت بایدن، گفت: با وجود عدم اشتیاق پیونگ یانگ به دیدار و گفت وگو در سطح مقامات بالای آمریکا و کره شمالی، ما باید مطمئن شویم که از هر نظر آماده دفاع از امنیت ملی خود و منافع متحدان کره‌ای و ژاپنی خود هستیم.

وی تاکید کرد: این به معنای قرار دادن توانایی‌های (تسلیحات) بیشتر در منطقه‌ای است که در اختیار داریم و قطعاً اگر مجبور باشیم در آینده این کار را دوباره انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.