آمریکا به افغانستان واکسن کرونا اهدا می‌کند

آمریکا یک میلیون دوز واکسن کرونای دیگر به افغانستان کمک می‌کند.

آمریکا به افغانستان واکسن کرونا اهدا می‌کند

به گزارش ممتاز نیوز، دولت آمریکا در نظر دارد یک میلیون دوز واکسن کووید-۱۹ به افغانستان کمک کند. این کمک‌ها در چارچوب برنامه کواکس که واکسن‌های اهدایی کشورهای ثروتمند به کشورهای فقیر جهان را تنظیم می‌کند، انجام خواهد شد.

تام وست، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، در توییت تازه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر کرد، نوشت که دولت آمریکا پیشنهاد جدید کمک یک میلیون دوز واکسن کووید-۱۹ برای مردم افغانستان از طریق برنامه کواکس را ارائه داده است. با این کمک، مجموع واکسن‌های اهدایی آمریکا به ۴.۳ میلیون دوز می‌رسد. این علاوه بر ۴۷۴ میلیون دلار کمکی است که به مردم افغانستان داده می‌شود.

در گرماگرم افزایش گسترش سویه جدید ویروس کرونا (اومیکرون)، این واکسن‌های اهدایی می‌توانند به مصونیت تعدادی از مردم افغانستان کمک کنند. در حال حاضر، به دلیل کمبود دارو در افغانستان، نگرانی از گسترش انواع بیماری‌ها در این کشور را افزایش یافته است. در همین راستا، هند نیز نزدیک به دو تُن دارو برای کمک به افغانستان، به کابل فرستاده است. این داروها به بیمارستان کودکان ایندراگاندی در کابل فرستاده شدند که هند حامی مالی آن است و بزرگ‌ترین بیمارستان کودکان در افغانستان به شمار می‌رود. هند همچنین متعهد شده است که ۵۰۰ هزار دوز واکسن هم به افغانستان کمک کند که ارسال آن‌ها به افغانستان به‌زودی آغاز می‌شود.

گسترش سویه جدید ویروس کرونا بار دیگر جهان را از افزایش موارد ابتلا به این بیماری نگران کرده است. کشورهای پیشرفته تا حد زیادی شهروندان خود را واکسینه کرده‌اند اما در کشورهایی مانند افغانستان که تنها هفت درصد شهروندان واکسن زده‌اند، این نگرانی بیشتر است. از سوی دیگر، تمام ساختارهای پیش‌بینی شده برای واکسیناسیون علیه کرونا در افغانستان با سقوط جمهوریت و روی کار آمدن طالبان از بین رفته است. در حال حاضر، از ۳۴ مرکز مبارزه با کووید-۱۹ در افغانستان، تنها یک مرکز آن هم در کابل فعال است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.