آمریکا به روسیه هشدار داد

وزیر خارجه آمریکا به روسیه درباره مواضع این کشور در قبال سوریه هشدار داد.

به گزارش آسوشیتدپرس، هیلاری کلیتون در سخنانی گفت: روسیه منافع خود را در سوریه قربانی خواهد کرد، مگر اینکه این کشور هم اکنون اقداماتی سازنده داشته باشد.

وی که در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اس. ام کریشنا وزیر خارجه هند در واشنگتن صحبت می کرد، افزود: من اطلاعاتی در دست دارم که روسیه درحال فروش تسلیحات نظامی به سوریه است.

این مقام آمریکایی گفت: این اقدام روسیه تنش ها و جنگ را در این کشور به طرز شگفت آوری افزایش خواهد داد.

وی گفت: وضعیت در سوریه رو به جنگ داخلی است و هم اکنون زمان آن است تا جامعه جهانی از جمله روسیه و تمامی اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدای واحدی در برابر اسد صحبت کند و از وی بخواهند تا خشونت ها را متوقف کند و با همراهی طرح کوفی عنان به سوی انتقال قدرت برویم.

دیلی نیوز چاپ هند نیز به نقل از وزیر خارجه آمریکا نوشت: ما بر این باوریم که این به نفع همه و مردم سوریه است و روسیه که گفته خواهان صلح و احیای ثبات در سوریه است و هیچ علاقه خاصی به بشار اسد ندارد و ادعا دارد که منافع حیاتی در منطقه دارد و خواهان ادامه روابط است، آنها باید هم اکنون اقدامات سازنده ای در یپش بگیرند. در غیر اینصورت منافع خود را در خطر خواهند دید.

این اتهامات از سوی آمریکا علیه روسیه درحالی است که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در دیدار از ایران آنها را رد کرد و گفت: روسیه به سوریه سیستم ضد هوایی می فروشد و این اقدام هرگز نقض کننده قوانینی بین المللی بشمار نمیرود.

لاورف در عین حال آمریکا را متهم کرد که به مخالفان دولت سوریه تسلیحات می فروشد.

۲۶۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.