آمریکا به ترکیه ناوچه‌های مجهز به موشک‌های هدایت شونده می‌دهد

۱۳م دیماه ،

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن ناوچه‌های مجهز به موشک‌های هدایت شونده به ترکیه، تایلند و مکزیک فروخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، این لایحه روز دوشنبه هفته جاری به مجلس نمایندگان آمریکا ارسال شد و توسط نمایندگان به تصویب رسید. این قانون به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا اختیار می‌دهد تا به ارتش برای تامین این ناوچه‌های مجهز به موشک‌های هدایت شونده برای این سه کشور اجازه دهد.

“الینا راس لتینن”، رئیس کمیته مجلس نمایندگان در امور خارجه این لایحه را ۱۱ دسامبر سال ۲۰۱۲ میلادی به مجس ارائه کرده بود.

این لایحه پیش از اجرایی شدن نیازمند تصویب سنای آمریکاست.

در صورتی که اوباما آن را امضا کند، ترکیه دو ناوچه مجهز به موشک هدایت شونده دریافت می‌کند.

رئیس کمیته مجلس نمایندگان در امور خارجه در جریان سخنرانی خود در مجلس نمایندگان به نقش اساسی ترکیه در مواجه با بحران سوریه و تلاش‌ها و اقدامات مشترک آنکارا با آمریکا برای مقابله با دزدان دریایی در سومالی و خلیج عدن اشاره کرد و افزود: ارسال این دو ناوچه مجهز به موشک‌های هدایت شونده باید به ترکیه صورت گیرد.

این لایحه از سوی شورای رهبری یونانی‌های آمریکا مستقر در واشنگتن به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود.

این شورا اعلام کرده بود که لایحه مذکور نمونه دیگری از اعطای امتیازات از سوی دولت آمریکا به ترکیه در خصوص توافق‌نامه‌های دفاعی است و نباید به تصویب برسد و آمریکا باید اعطای چنین امتیازاتی را متوقف کند.

این در حالیست که ترکیه از دولت واشنگتن درخواست کرده تا ۱۱۷ موشک هوا به هوا موسوم به “سایدویندر” و سایر تجهیزات مرتبط با این موشک‌ها را برای تقویت ظرفیت دفاع هوایی خود خریداری کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.